בצה"ל נערכים למצב של חדירת מחבלים ליישובים

לאחר מספר פיגועי חדירה שאירעו אתמול, בצה"ל נערכים ביתר שאת לאיום של חדירות ליישובים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/03/16 09:01 כג באדר א'

בשבוע שעבר החליטו מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ליאור כרמלי, ומפקד החטיבה המרחבית בנימין, אל"ם ישראל שומר, לערוך השתלמות בנושא הגנת יישובים, שכללה תרגול של התמודדות עם חדירה ליישוב והפקת לקחים מהאירועים הקודמים. אתמול (ד') הפך התרגול למציאות כאשר שני מחבלים חדרו לעלי, ופצעו באורח קל את תושב המקום.

במהלך ההשתלמות, שנערכה ביישוב עפרה, עברו כל מפקדי החטיבות המרחביות ביהודה ושומרון שיעורים הנוגעים למרכיבי הגנת היישובים. בנוסף, עורכים התושבים סיורים סמויים ביישובים יחד עם חיילי מילואים במטרה למנוע מצב של חדירה ליישוב.

"עבודה משותפת ונרחבת של כוחות הביטחון בגזרה עם כיתות הכוננות ביישובים תוביל לפעילות מבצעית יעילה ולהכרעה מהירה בזמן אמת", אמר רס"ן מועאייה פדלי, קצין ההגנה המרחבית של חטיבת בנימין, לאתר צה"ל. "עלינו לדמות בצורה המוחשית ביותר את האירועים שבהם אנו עלולים להיתקל. רק כך נהיה מוכנים יותר לאיומים הבאים".

בין היתר, במהלך ההשתלמות עמלו רבות על נושא השילוב ועל יצירת שפה משותפת, שהיא חיונית לקיום מערך הגנה משותף. הקצינים ואנשי האבטחה היישובית עברו גם על כלל המערכות המותקנות ביישובים כמו מערכת השב"ם (שטח ביטחוני מיוחד), שתפקידה לזהות מקרים של נגיעות בגדרות או חדירות משערים חשמליים.