בצה"ל מבקשים להחרים את הרב מלמד

לפי פקודה שניתנה "חל איסור על שיתוף פעולה עם הרב אליעזר מלמד, שעמדותיו ודעותיו עומדות בניגוד מוחלט לצה"ל "

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/03/16 13:19 ל באדר א'

בצה"ל מבקשים להחרים את הרב מלמד
יוסי זליגר / פלאש90, צילום: יוסי זליגר / פלאש90

הרב אליעזר מלמד מוחרם בצה"ל. כך פורסם לפי פקודה שניתנה על ידי הצבא ושר הביטחון משה יעלון, אשר אוסרים על שיתוף פעולה עם הרב אליעזר מלמד. כך פורסם בעלון השבת 'מצב הרוח'.

במכתב ובהודעה שנשלחה, מבקש צה"ל יחד עם שר הביטחון לא לשתף פעולה בשום צורה עם הרב. לדבריהם, החרם מגיע בעקבות התבטאויות קיצוניות שהיו לו בעבר, אשר בהן הוא קרא לסרב פקודה במקרים מסויימים.

(צילום: מצב הרוח)

ענת הראל, רע"ן חינוך והסברה מבקשת להדגיש במייל ששלחה, כי עמדותיו של הרב מלמד, ראש ישיבת ההסדר הר ברכה, עומדות בניגוד מוחלט לעמדות צה"ל.

במכתב שנשלח לראשי ישיבות ההסדר מסבירים בצה"ל, כי לאחרונה ההתבטאויות הקיצוניות של הרב "ופרט קריאותיו לסירוב פקודה בעניינים מסויימים" פוגעים בערכיו של הצבא.

"לאורך השנים אנו עדים להצלחת מפעל הגיוס של בני ישיבות ההסדר. על כן, ובהמשך להנחיות שר הביטחון, אנו פונים אליכם על מנת שלא תקיימו עם הרב מלמד שיתוף פעולה מסוג כלשהו, כך שיימנע ממנו להפיץ משנתו".

"עוד הוסיפו במכתב כי "שר הביטחון רואה בחומרה רבה אמירות החותרות תחת ערכי צה"ל וקוראות לסרבנות. שר הביטחון רואה בהרצאות שמאדירות ציות סלקטיבי לפקודות, בין שנתנו מפי הרב מלמד או מפי אחרים, כסותרות את ערכי היסוד של צה"ל ואת עקרונות המסגרת של ישיבת הסדר".

(צילום: מצב הרוח)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן