בפיקוד המרכז נערכים להגדלת הכניסות אל קבר יוסף

מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי, מתכנן באחרונה תוכנית חדשה שתאפשר כניסה משמעותית יותר של מבקרים אל המתחם, בעקבות הביקורת הציבורית על מיעוט הכניסות בחודשים האחרונים

חדשות כיפה אורי פולק 26/07/11 17:06 כד בתמוז התשעא

בפיקוד המרכז נערכים להגדלת הכניסות אל קבר יוסף
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי, מתכנן באחרונה תוכנית חדשה אשר תאפשר כניסה משמעותית יותר של מבקרים אל מתחם קבר יוסף - זאת בעקבות ביקורת ציבורית במהלך החודשים האחרונים, אשר קבלה על מיעוט הכניסות אל האתר.

על פי התוכנית תתאפשר כניסה של שיירות אוטובוסים לתפילה במתחם, בתיאום של צה"ל ותחת אבטחה של משטרת ישראל. במסגרת הביקורים, אשר יאורגנו על ידי עמותות המוכרות לצה"ל ולמשרד התיירות, תתאפשר כניסה מוסדרת אל המקום. צה"ל יאבטח את דרכי הגישה אל המקום ומשטרת ישראל תאבטח את המקום עצמו.

בצה"ל מבינים כי מספר הכניסות אל מתחם הקבר אכן צומצם בחודשים האחרונים, בעיקר מאז הירצחו של בן יוסף לבנת ז"ל לפני כארבעה חודשים, בעת שהיה בדרכו חזרה ממתחם הקבר.

בתוך כך ציינו בחטמ"ר שומרון כי הכניסה האחרונה למתחם הקבר עברה בשלום, למרות החשש מפני המסתננים אל המקום. קצין האג"ם של חטמ"ר שומרון, רס"ן יאיר פינטו, אמר כי "ציפינו למאה מסתננים, ובפועל הסתננו רק כ-15, וגם הם נעצרו לפני שהגיעו למתחם הקבר".

כמו כן, במסגרת הפקת הלקחים מפני המסתננים אל המקום, הוצבו במקום מצלמות אבטחה והוחלט כי במהלך הכניסות לקבר, פלוגת מג"ב שכם וכוחות צה"ל יתפרסו במרחב הקבר - לצד כוחות משטרתיים נוספים. עד כה רק מספר ניידות משטרה אבטחו את הכניסות. "ברגע שיש אישור לאלף איש ואנחנו יודעים שהם על האוטובוסים, אנחנו עוצרים כל מי שמגיע בלי אישור עוד לפני שהוא נכנס לאיו"ש", הסביר מפקד מחוז ש"י במשטרת ישראל, ניצב עמוס יעקב. "עכשיו הכול הרבה יותר מסודר".