בעתניאל טוענים: הירי על הרב מרצבך ז"ל בוצע ללא אזהרה

המשטרה הצבאית ממשיכה בחקירת תקרית הירי ממנה נהרג הרב דן מרצבך ז"ל, לאחר שנשללה האפשרות כי נהג ללא אורות או נרדם במהלך הנהיגה. הרב הכהן ספד לו: "כל אבן ביישוב הזה עד לתרומתך"

חדשות כיפה אורי פולק 13/11/11 09:33 טז בחשון התשעב

בעתניאל טוענים: הירי על הרב מרצבך ז"ל בוצע ללא אזהרה
הצלה יוש, צילום: הצלה יוש

המשטרה הצבאית החוקרת ממשיכה בחקירת מותו של הרב דן מרצבך ז"ל, שנהרג ביום שישי האחרון מתקרית ירי של חיילי צה"ל בדרום הר חברון.

על פי תחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי החייל ירה אש חיה על רכבו של הרב מרצבך ז"ל, משום שחש בסכנת חיים מידית. בתחקיר נשללה ההנחה הראשונית לפיה מרצבך ז"ל נהג ללא אורות או נרדם על ההגה והחשד כעת הוא כי השומר של היישוב הסמוך למקום האירוע, בבית חגי, זיהה רכב חשוד בכניסה ליישוב ודיווח עליו לכוחות, שהחלו לפעול להקמת מחסום. בטרם הספיקו להקים את המחסום, זיהו את רכבו של הרב, שנסע לדבריהם במהירות ולא עצר, ופתחו לעברו באש.

דובר היישוב עתניאל, יהודה גליק, טען כי הירי בוצע ללא אזהרה. "לא היה מחסום ולא היה סימון לעצור. הייתה הנחיה להתחיל להקים מחסום והתרעה שנגעה לרכב מסוג אחר", הסביר גליק, ששיבח את מערכת הביטחון על שהחליטה להכיר במשפחה כנפגעת פעולות איבה.

ביום שישי האחרון הובא הרב מרצבך ז"ל למנוחות, בהר הזיתים שבירושלים. הרב רא"ם הכהן, ראש ישיבת עתניאל ורב היישוב, אמר בלוויה כי הרב מרצבך ז"ל דאג לנוער בעתניאל. "נהגת כדרכו של הרמב"ם והתפרנסת מעבודת ידך. כל אבן ביישוב הזה עדה לתרומתך. כמה עמלת במסירות נפש להקמת בית הכנסת בזמן שאף אחד לא האמין שיהיה כאן מבנה כזה מפואר. יש לך זכויות רבות בהקמת הישיבה הגבוהה בעתניאל. לך בשלום, תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים", ספד לו הרב הכהן.

בנו של הרב מרצבך ז"ל, נעם, ספד לו באומרו כי "לימדת אותי שקודם כל חושבים ורק אז עושים, ואז גם הקדוש ברוך הוא מביא עזרה. כל מי שמכיר אותך יכול לראות שכל כולך היית מסירות לעם ישראל ולארץ ישראל. כמה אהבת כל יהודי ויהודי, תמיד לקראת האחר. היום ראיתי באוטו את הדם שלך, איזה דם חם של מסירות לקדוש ברוך הוא".