בעקבות רעידת האדמה: בני המנשה רוצים לעלות לארץ

רעידת האדמה שהתרחשה השבוע בהודו, הסבה נזק רב לקהילת בני מנשה במדינה. כעת מבקשים בני הקהילה עזרה: "אנחנו נמצאים במצב קשה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/01/16 13:02 כד בטבת התשעו

בעקבות רעידת האדמה: בני המנשה רוצים לעלות לארץ
יחצ, צילום: יחצ

רעידת האדמה שפגעה בצפון מזרח הודו אתמול (ב'), יום שני בבוקר, והרגה לפחות תשעה בני אדם ופצעה יותר מתשעים, הסבה נזק כבד לקהילת בני מנשה במדינת מניפור שבצפון מזרח הודו.

"רעידת האדמה פגעה הבוקר והבניינים רעדו בחוזקה", אמר צבי חאוטה ל'כיפה', השליח של שבי ישראל למניפור ובן הקהילה. "אנחנו מודים לאל שאף אחד בקהילה לא נפצע או נהרג, אבל יחד עם זאת נגרם נזק רב באזור בעקבות הרעידה".

חאוטה אמר שהרעידה, שהייתה 6.8 בסולם ריכטר הייתה כל כך חזקה שהדרכים אינן בטוחות להליכה, ולכן בני קהילת מנשה לא שלחו את ילדיהם לבתי הספר "הדרכים רעועות ופוחדים שתהיה רעידה נוספת, אז ממשלת הודו לא רוצה לקחת סיכון".

(צילום: יחצ)

חאוטה סיפר כי קבוצה גדולה של בני הקהילה, אשר חלקם ספג נזק ברעידה, מחכה כבר שנתיים לאישור רשמי מטעם הממשלה לעלייה לארץ, אך הוא מתעכב "זה תלוי רק בהחלטה של הממשלה, הם כבר ממתינים שנתיים. חלק עזבו את הבתים שלהם והתגיירו. גם הרב הראשי הספרדי אמר שהם יכולים לעלות, אנחנו תלויים רק בממשלה הישראלית".

אנחנו בקשר עם מנהיגי קהילת בני מנשה בכל רחבי צפון-מזרח הודו ושמחים לשמוע שבאורח פלא אף אחד מהקהילה לא נפגע", מסר מיכאל פרוינד. "יחד עם זאת, אנחנו מודאגים מדיווחים רבים על נזק כבד לבתים ולרכוש".

(צילום: יחצ)

יו"ר ומייסד ארגון שבי ישראל מיכאל פרוינד אמר כי עדיין 7,000 מקרב בני הקהילה נותרו בהודו ו-700 מהם, מחכים בימים אלו לאישור סופי לעלות השנה לישראל. "אני קורא לממשלת ישראל לקדם את העלאתם הביתה לציון בהקדם האפשרי", מסר.