בעקבות ריצת הרב אליהו: נשקלת פרישת הרב עמאר

כינוס חירום התקיים בבית הרב עמאר בעקבות התמודדותו של הרב אליהו לתפקיד רב העיר ירושלים. כרגע מקורבי הרב עמאר בטוחים בנצחונו, אך אם יגיעו למסקנה כי הרב עשוי להפסיד תישקל פרישתו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/10/14 06:17 יח בתשרי התשעה

בעקבות ריצת הרב אליהו: נשקלת פרישת הרב עמאר
עמנואל מימון, צילום: עמנואל מימון

האם הרב שלמה עמאר יפרוש בעקבות ריצתו של הרב שמואל אליהו לתפקיד רב העיר הספרדי בירושלים? על כך דנו מקורבי הרב עמאר בכנס חירום שהתקיים סמוך לכניסת השבת בעקבות כניסתו של הרב אליהו לתפקיד.

בדברים שהתפרסמו באתר כיכר השבת נכתב כי בעקבות התמודדותו המפתיעה של הרב שמואל אליהו לתפקיד רב העיר ירושלים, רגע לפני סיום הגשת המועמדות ביום שלישי האחרון בחצות הלילה, הקלפים נטרפו וניצחונו הברור של הרב עמאר נסדק.

באופן אירוני למדי, בעוד הבית היהודי תומך, רשמית לפחות, ברב עמאר לתפקיד רב העיר ירושלים, מפלגת ש"ס תומכת דווקא במועמד הציוני דתי הרב שמואל אליהו. עם זאת יש לציין כי נטען כי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הביע תמיכה ברב אליהו לתפקיד בשיחה עמו ביום שלישי.

מקורביו של הרב עמאר הגיעו ביום שישי לביתו ודנו במצב החדש, כשהם מגיעים למסקנה כי אסור להם להפסיד את הבחירות. בין היתר עלתה האפשרות כי במידה ויובן שסיכוייו של הרב עמאר להפסיד הבחירות גבוהים הרב יאלץ לפרוש מהמרוץ כדי לא להפסיד בו. עם זאת, כרגע מקורביו טוענים כי הסיכויים לנצח הם 'במאת האחוזים'. “אלו שלא תמכו ברב אליהו בבחירות לרבנות הראשית לא יצביעו עבורו כעת".

היום (א') בשעה 14:00 יתכנסו כפי הנראה חברי מועצת הרבנות הראשית כדי לדון בחידוש כושר הרבנות של הרב אריה שטרן. ביום שישי התקיים משאל טלפוני אך בעקבות התנגדותו של הרב שלמה שלוש להצבעה באורח זה נקבע דיון דחוף ליום ראשון. כרגע לא ברור האם מועצת הרבנות הראשית אכן תצביע בעד חידוש כושר הרב שטרן מכיוון שכפי הנראה בסביבתם של הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף מפעילים לחץ על חברי המועצה לא להצביע בעדו.

ביום שישי שלח היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל, הראל גולדברג, מכתב לחברי המועצה בו הבהיר כי אם לא יצביעו לכושר של הרב שטרן קיימת אפשרות כי הרב שטרן יתבע את חברי המועצה. "מיותר לציין כי השאלה האם אפשר לאשר את החידוש הכושר אם לאו, נתונה לשיקול דעתם של כב' חברי המועצה”, כתב היועמ”ש. "עם זאת, בהקשר זה אבקש להסב את תשומת הלב לכך שככל שחברי המועצה יסברו כי אין מקום לחדש לרב שטרן כושר לרב עיר, יש לצרף לכך נימוק כבד משקל בייחוד על רקע העובדה שלמיטב הידיעה, ככלל, המועצה נוהגת לאשר סוג זה של בקשות ללא קיום דיון לגופו של עניין".

"כמו כן, חברי המועצה חברי המועצה שאישרו בשעתן לרב שטרן כושר לרב עיר מכהנים היום אף במועצה. אין להתעלם מכך שסירוב לאשר לרב שטרן חידוש כושר בנסיבות דנן, יגרום עוול של ממש לרב שטרן ואף עשוי לחייב את המועצה בחבות נזיקית כלפיו, ככל שהדברים יגיעו לדיון בפני ערכאות שיפוטיות".