בעקבות פרשת הרב שיינברג: הרב ארוש יפסיק לקבל נשים לייעוץ

הרב שלום ארוש, הודיע לתלמידיו כי מעתה יפסיק לקבל נשים להתייעצות אישית אפילו יחד עם הבעל. "יצר הרע של רבנים הוא גדול משאר בני האדם"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/07/15 11:43 ג באב התשעה

בעקבות פרשת הרב שיינברג: הרב ארוש יפסיק לקבל נשים לייעוץ
cc by Yoninah, צילום: cc by Yoninah

פרשיית הרב שיינברג משפיעה כבר עתה על התנהגות הרבנים ועל פעילותם עם נשים. אחד מחשובי מנהיגי חסידות 'ברסלב', ראש ישיבת 'חוט של חסד', הרב שלום ארוש, הודיע כי הוא מפסיק לקבל נשים במסגרת שעות קבלת הקהל כדי להסיר לזות שפתיים, כך דווח ב'כיכר השבת'.

הרב הסביר לתלמידיו את החלטתו שלא לקבל נשים ואמר כי "יצר הרע של הרבנים הוא גדול משאר בני האדם", ולכן אסור לרבנים לקבל נשים להתייעצות במסגרת קבלת הקהל.

המסר הועבר באמצעות הודעה מסודרת לחברי הקהילה שמונה אלפי משפחות ובאמצעות פרסום בעלון הקהילתי. הרב אמר את הדברים גם במסגרת שיעוריו בישיבתו בירושלים.

הרב ארוש החמיר את העניין וקבע כי לא רק שאינו מוכן לקבל נשים לבדן, גם במצב שהבעל מגיע להתייעצות לצד האישה הוא אינו מוכן לקבלה ולכן מעתה ואילך נשות הקהילה שירצו להתייעץ עם הרב, הדבר יעשה אך ורק באמצעות פתק שישלחו דרך הבעל.

כזכור, מואשם הרב שיינברג ראש ישיבת 'אורות האר"י' במעשים מגונים בנשים שהגיעו להתייעץ אתו על בעיותיהן. עד עתה הוגשו עשר תלונות כנגדו ומעצרו הוארך.