בעקבות עצי האשוח: סטודנטים דתיים מפגינים בטכניון

סטודנטים הדתיים דורשים שהטכניון יעמוד מאחורי אמירותיו בנוגע להיותו ארגון א-דתי וינהגו באופן שיווני כלפי כל הדתות בקמפוס: "לא ביקשנו להסיר כלם. רק ליצור שוויון"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/12/16 14:29 כא בכסלו התשעז

בעקבות עצי האשוח: סטודנטים דתיים מפגינים בטכניון

במהלך היום הפגינו סטודנטים דתיים מחוץ לבית הסטודנט בטכניון. הסטודנטים דורשים כי הטכניון יעמוד מאחורי הצהרותיו בנוגע לאופי המוסד כמקום א-פוליטי וא-דתי וינהג באופן שווה כלפי יהודים דתיים, נוצרים ומוסלמים בקמפוס. "זה נטו בשביל לדרוש אחידות, א-פוליטיות וא-דתיות, שיוויון ונייטרליות, שלא יפלו לרעה. לא ביקשנו להסיר כלום, רק ליצור שוויון" מסבירים סטודנטים מהטכניון ל'כיפה'.

בעקבות קישוטי חג מולד ועץ אשוח שהוצבו בבית הסטודנט בטכניון, כתב רב הטכניון, הרב אלעד דוקוב, בעמוד הפייסבוק שלו, כי אין להיכנס לבית הסטודנט בכל מקרה בו ניתן להקיף אותו. "עץ האשוח הינו סמל דתי לא נוצרי אבל פרובלמטי יותר -פגני. מפורש בהלכה (רמב"ם הלכות עבודה זרה) שבכל מקרה בו ניתן להקיף ולא לעבור במקום שיש בו משום עבודה זרה חובה לעשות זאת" כתב דוקוב והוסיף כי סטודנטים לא יכולים להיכנס למקום לקנות אוכל.

(צילום: שרון ורנר)

בית הסטודנט בטכניון

בעקבות דבריו של הרב נשמעו קריאות רבות בטכניון להביא לפיטוריו. הסטודנטים הדתיים הפגינו היום בדרישה לכבד עמדות דתיות באשר הם. "הרבה יצאו נגד הדברים של הרב שעובד כאן, בצורות נוראיות, באנו גם בדרישה לכבד. יצאו על הרב למרות שהדבר היחיד שאמר נוגע רק לסטודנטים שמקשיבים לו" אמרו סטודנטים.

בראיון שפורסם אמש ב'כיפה' אמרה סטודנטית דתייה שלומדת בטכניון כי הציבור הדתי מופלה לרעה מבחינה תקציבית וארגונית, אחת הדוגמאות הבולטות היא יום הסטודנט בקמפוס,"יום הסטודנט בטכניון נמשך יומיים כאשר ביניהם יש במהלך היום מסיבת בריכה. הציבור הדתי שלא מעוניין לקחת בה חלק חיפש אלטרנטיבה. אנחנו ביקשנו משהו שהיה קיים בעבר- סיבסוד לאוטובוס לטיול, אנחנו ארגנו הכל, לא ביקשנו תרבות ארגונית, למדנו עם השנים לארגן לבד. לצורך העניין ביקשנו אוטובוס אחד בשביל הטיול ואמרנו שזה יהיה פתוח לכל מי שלא יכול להגיע למסיבת הבריכה. לא הגבלנו את זה רק לדתיים. לא איפשרו לנו את זה בטענה שהם לא רוצים להפלות, למרות שביום הסטודנט עצמו יש במה למגזר הערבי ואף פעם לא יצאנו נגד זה, זה איזשהו סטטוס קוו שנשמר, אין לנו מה לעשות עם זה".

"נתקלנו הרבה פעמים בסירוב והטענה היא שהם לא רוצים להפלות איזושהי אוכלוסייה. אבל ברגע שראינו את מה שקרה בבית הסטודנט, זה היה מאוד מביך לנו. הם משקרים לנו בעצם- ככה ראינו את זה, הם אומרים לנו כל הזמן שהם א-פוליטיים וא-דתיים".