בעקבות סערת "נשות הכותל": איומים על חייו של הרב שמואל רבינוביץ‘

רב הכותל סיפר כי הוא מקבל איומים על חייו מאז עלה פולמוס "נשות הכותל" לכותרות. בדיון שהתקיים בכנסת הוא ביקש "שלא לשנות את מנהג המקום בכותל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/04/13 15:38 כ באייר התשעג

בעקבות סערת "נשות הכותל": איומים על חייו של הרב שמואל רבינוביץ‘
Shmuelxq-cc-by-sa, צילום: Shmuelxq-cc-by-sa

רב הכותל קיבל באחרונה איומים קונקרטיים על חייו, זאת מצד ”קנאים“, כהגדרתו, זאת בעקבות פרשת ”נשות הכותל“ - כך סיפר היום (ג‘) הרב שמואל רבינוביץ‘ במסגרת דיון שהתקיים בכנסת ועסק בפתרון הסוגיה.

רב הכותל אמר בדיון כי ”המציאות היא שעזרת הנשים צרה ואינה מכילה את המתפללות. יש לנו פתרון שייבדק ויש סיכוי גדול להרחיב את עזרת הנשים. לגבי המחיצה - אני מסכים שזה לא מכובד שנשים עומדות על כסאות כדי לראות את הבן עולה לתורה. לכן בנינו באולם התפילה הפנימי, במנהרות הכותל, עזרת נשים עם זכוכית חד צדדית, דרכה הנשים יכולות לראות הכל. הכוונה ליצור גם ברחבה בחוץ מחיצה שכל אחד יוכל לראות מבלי לפגוע בהלכה“.

בעניין תפילת נשות הכותל, ביקש הרב רבינוביץ‘ כי ”בכותל לא ישנו את מנהג המקום. כשמשנים מנהגי מקום, אז מיד עולות בקשות רבות גם מהצד השני. יש החלטת בית משפט. לשם כך יש דיון במשרד המשפטים ואצל מזכיר הממשלה“.

גם ח“כ משה פייגלין, שהשתתף בדיון, אמר כי ”כמי שנעצר בעצמו בעוון תפילה לא הרחק משם, אני תומך בסיכום של ח"כ תמר זנדברג להפסיק לעצור את נשות הכותל. אין לי שום בעיה עם תפילת נשים בכותל עם או בלי טליתות, כי הכותל הוא לא בית כנסת אלא אתר מורשת לאומית. צריך לאפשר להתפלל כאוות נפשן“.

”הכותל אינו בית כנסת“, קבע פייגלין, ”הוויכוח אינו הלכתי. מותר לפי ההלכה לאישה להתפלל עם טלית. אלא זהו ויכוח הגמוניאלי. הן מנסות לייצר הגמוניה חדשה. כדאי שנבין זאת“.

נציגת "נשות הכותל" במהלך הדיון בכנסת, היום (צילום: דוברות הכנסת)

יו“ר הועדה לקידום מעמד האישה, ח“כ עליזה לביא, ציינה בדיון כי פרשת ”נשות הכותל“ היא סוגיה תרבותית ומשפטית. ”אם יסתבר שהייתה התעמרות מיותרת בנשות הכותל, יש לטפל בכך באופן מידי. חלילה שראש החודש הבא, בעוד 10 ימים יהיה עדיין באי ודאות. יש החלטה חדשה של בית המשפט, ועל היועץ המשפטי לממשלה להיענות לפנייתי ולספק חוות דעת עדכנית וברורה עוד לפני ראש חודש. לא נאפשר פגיעה בזכויותיהן של נשים ונדאג שכל אחד ואחת יוכל להגיע ולהתפלל ברחבת הכותל על פי דרכו ואמונתו“.

לדברי ח“כ לביא, ברחבת הכותל היום קיימת ”מציאות מעוותת“. היא ציינה כי ”הסדרה מחודשת של הכותל המערבי הוא נושא שאני מטפלת בו זמן רב לפני שנבחרתי לכנסת ואמשיך לטפל בו בכל הכלים העומדים לרשותי. לעזרת הנשים מוקצה רק רבע מהמקום המוקצה לגברים ויש שם מחיצה שמעולם לא הייתה כל כך גבוהה. זו פגיעה מתמשכת. פניתי לרב הכותל כבר לפני מספר חודשים, ואני שמחה לשמוע כי הוא פועל להזזת המחיצה“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן