בעקבות סכסוך עם המחלקה הפרסומית: ”שבת בשבתו“ לא יצא לאור השבוע

הרב ישראל רוזן זעם על חברת הפרסום ”גל אורן“, האחראית על הפרסום וההפצה של ”שבת בשבתו“, לאחר שזו שילבה תוכן שיווקי ללא ידיעתו. בתגובה, החליט שלא להוציא לאור את העלון, ולהפיצו זמנית בדוא“ל בלבד

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 28/11/12 18:34 יד בכסלו התשעג

בעקבות סכסוך עם המחלקה הפרסומית: ”שבת בשבתו“ לא יצא לאור השבוע
מכון צומת, צילום: מכון צומת

העלון ”שבת בשבתו“ לא יצא לאור השבוע ולא יחולק בבתי הכנסת, זאת כהחלטה של עורכו הראשי של העלון, הרב ישראל רוזן, כתוצאה מסכסוך שהתגלע בינו לבין מחלקת המודעות של העלון, המנוהלת על ידי חברת הפרסום ”גל אורן“. תכני העלון יעלו רק לרשת אך לא יודפסו או יופצו לבתי הכנסת.

הקש ששבר את גב הגמל היה מאמר שהתפרסם בעלון הקודם של ”שבת בשבתו“, שנכתב על ידי ח“כ דני דנון, שהתמודד לרשימת ”הליכוד“ בפריימריז. המאמר צורף לעלון שלא על דעתו של הרב רוזן וחרף התנגדותו הנחרצת לשילוב תכנים בתשלום, דוגמת המאמר הזה, בעלון התורני הוותיק.

כאקט של מחאה נגד חברת הפרסום, המחזיקה למעשה בזכויות ההדפסה וההפצה של העלון, החליט הרב רוזן שלא להעביר את תכני העלון לידי ”גל אורן“, ולהפיץ את ”שבת בשבתו“ בדוא“ל בלבד ובאתר האינטרנט של מכון ”צומת“.

בעבר הבהיר הרב רוזן כי במסגרת תפקידו כעורכו הראשי של העלון "שבת בשבתו", הוא מתחייב כי לעלון "יש אג'נדה מבחינת התכנים וקוים אדומים מבחינת מודעות הפרסום". הוא הצהיר כי בעלון "אין שום זיקה כספית בין פרסום לתוכן, לא הייתה כזו מעולם, ואם תוצע - אסתלק מיד מכל תפקידיי בעלון. האתיקה היא מדאורייתא".