בעקבות התערבות של פורום תקנה, מפקח בכיר בחמ"ד פרש מתפקידו

על המפקח, שהיה אמון על בתי ספר יסודיים בחמ"ד, הגיעו תלונות מצד מספר מורות שטענו שהטריד אותן מינית. בעקבות התערבות פורום תקנה, הוא נאלץ לפרוש לגמלאות

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/11/16 08:50 יד בחשון התשעז

בעקבות התערבות של פורום תקנה, מפקח בכיר בחמ"ד פרש מתפקידו
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

מפקח בכיר על בתי־ספר יסודיים בחינוך הממלכתי־דתי, אשר על פי החשד הטריד מינית וניצל מורות מהמגזר, אולץ לפרוש מעבודתו, זאת בעקבות התערבות של 'פורום תקנה' בסיפור. כך פורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

על פי החשד, המפקח, בשנות ה-50 לחייו, ניצל את מעמדו ובמשך שנים הטריד באופן מיני, שורה של מורות. אחת מסמכויותיו של המפקח היתה, קבלת מורים לעבודה ופיטוריהם במקרה הצורך, על כן, ברבות השנים, מורות רבות נזקקו לעזרתו והוא, על פי החשד, ניצל זאת לטובתו ופגע בהן. מרבית המורות שנפגעו, חששו להתלונן נגד המפקח, הן בשל הסיבה שרובן היו בעלות משפחה והן בשל מעמדו הבכיר של המפקח וקשריו במשרד החינוך.

בסופו של דבר, כמה מהמורות החליטו לפנות בשנה האחרונה ל-'פורום תקנה', בדרישה שהמפקח יפסיק את עבודתו. ב'פורום תקנה' פנו אל המפקח והבהירו לו שאם לא יפרוש מתפקידו, הפרשה עשויה להיחשף ושמו יהיה גלוי לכל. בעקבות האולטימטום, הגיע המפקח להסדר עם משרד החינוך ופרש לגמלאות.

גורם המעורב בפרשה טוען נגד משרד החינוך, על כך שלא פעל כנדרש: "ציפיתי שמשרד החינוך יפעל להפסקת עבודתו, אך התנהלה סחבת עד להתערבות הפורום". מקורב לאחת המתלוננות אמר: "המפקח הזה הרס לנו את המשפחה. היה ברור לי שאני חייב לפעול כדי למנוע ממנו להמשיך בתפקידו. כאשר פניתי ל'פורום תקנה' הם ידעו על מי אני מדבר, וכך התברר לי שהגיעו לפורום תלונות קודמות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בקיץ 2014 התקבלה תלונה על המפקח מקרוב משפחה של מורה, והיא הועברה לטיפול אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. הנושא הועבר לחקירת משטרה, ולאחר מכן התיק נסגר. בקיץ 2015 נעשתה פנייה מצד 'פורום תקנה' למשרד בעניינו. המשרד דיווח לנציבות שירות המדינה, אולם כל ניסיון להגיע אל נפגעות או אל עדויות תומכות לא צלח. עד היום לא הגיעו למשרדנו או לנציבות שירות המדינה תלונות שניתן היה לבררן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן