בעקבות השריפה ביער לטרון, תושבים פונו מבתיהם: "ראינו קיר אש בגובה 50 מטרים"

60 צוותי כבוי ועשרה מטוסים, עמלים בשעות האחרונות על כיבוי שריפה שפרצה אמש בחצות. תושבי היישוב נווה שלום הסמוך פונו מבתיהם. "עם רוחות כאלה חזקות זה יכול להתפתח כל רגע מחדש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/11/16 10:20 כא בחשון התשעז

בעקבות השריפה ביער לטרון, תושבים פונו מבתיהם: "ראינו קיר אש בגובה 50 מטרים"
כבאות והצלה מחוז ירושלים, צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים

שריפה פרצה הלילה ביער לטרון, מה שהוביל לפינויים של תושבי היישוב נווה שלום. 140 לוחמי אש ב-60 צוותי כיבוי, נעזרים בעשרה מטוסים ויחד נאבקים באש המשתוללת.

הדיווח הראשוני על פרוץ האש, התקבל אמש סמוך לחצות. צוותי הכיבוי הראשונים שהוקפצו לזירה, הבחינו שהאש מאיימת על חלק מבתי היישוב, מה שהוביל להחלטה לפנות את יושביהם. לפנות בוקר הוחלט על פינוי כולל ליישוב מחשש להתפשטות הלהבות לעברו.

בשעות הבוקר הצליחו הכוחות בסיוע מטוסי כיבוי להדוף את הלהבות אך טרם הושגה שליטה מלאה על האש. מפקד צוות כיבוי שנוכח במקום אמר כי תנאי מזג האוויר מקשות על מלאכת הכיבוי. "עם רוחות כאלה חזקות שמחליפות כיוונים זה יכול להתפתח כל רגע מחדש". לדבריו מדובר באש עוצמתי, "האש אדירה. ראינו קיר אש בגובה של 40 או 50 מטרים".

(צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)

סמאח סלאימה, המתגוררת בנווה שלום אמרה כי "השריפה הייתה כל כך פתאומית ומהירה שבתוך דקות כל הכפר התמלא עשן מכיוון היער. כוחות ההצלה עברו בית בית כדי לפנות את התושבים". תושב נוסף ביישוב תיאר את הלילה הקשה שעבר על תושבי היישוב: "אנחנו דואגים אבל מקווים. האש החלה ב-11:00 בלילה הצליחו לכבות אותה וחזרנו לבתים ובסביבות 2:00 פינו אותנו שוב. חלק הלכו לקרובי משפחה וחלק נשארו באזור".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שהגיע למקום אמר: "ההחלטה על פינוי התושבים נבעה בשל הסכנה שנשקפה באותה העת מהתפשטות השריפה לבתי היישוב. בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתים יחד עם זאת ולאור העובדה שטרם הושגה שליטה מלאה על השריפה, התושבים טרם הורשו לשוב לבתיהם. כלל הכניסות ליישוב חסומות וההערכות במקום נמשכת". בקק"ל מעריכים כי כאלף דונמים כולו בשריפה.