בעקבות הפרסומים: "צריכים משו" חזרה לפייסבוק

שבוע לאחר שהוסרה מהפייסבוק, הקבוצה בת עשרות אלפי החברים חזרה לאוויר. מנהל הקבוצה: "תודה לכל המסייעים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/08/15 17:03 כ באב התשעה

בעקבות הפרסומים: "צריכים משו" חזרה לפייסבוק
צילום מסך, צילום: צילום מסך

שבוע לאחר הפרסום ב'כיפה' לפיו הוסרה קבוצת 'צריכים משו' מהפייסבוק בצעד תמוהה, החזירה היום חברת פייסבוק את הקבוצה לאוויר, על כל 76,000 עוקביה וחבריה.

כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו כי ביום רביעי האחרון סגרה בצעד מפתיע וללא התרעה מוקדמת חברת פייסבוק את קבוצת 'צריכים משו', אחת הקבוצות האהודות ביותר במגזר הדתי לאומי.

מדובר בקבוצת פייסבוק המונה כ-76 אלף משתמשים, אשר מסתייעים בה על מנת לקבל תשובות לשאלות במגוון רחב ביותר. אומנם, ישנם לא מעט חברים לא דתיים בקבוצה, אך בשל האופי ההתנדבותי שלה, הפכה הקבוצה לאבן שואבת לדתיים לאומיים אשר מסתייעים בה בשאלות במנעד רחב.

הקבוצה, שקיימת זה כארבע שנים, הגיעה בתוך זמן קצר מאוד למעמד מהותי בחברה הדתית, ואף הוזכרה בשיר 'את אחלה חסודה' של חבורת אנדרדוס. למעשה, רוב מהותי מהגולשים הדתיים בפייסבוק מכירים ככל הנראה את הקבוצה והפנו אליה שאלה.

ביום רביעי האחרון סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר הקבוצה נעלמה ללא התראה מוקדמת וללא שום הסבר. בשיחה ל'כיפה' אמר איתן פסקר, מייסד ומנהל הקבוצה, “"כואב הלב שמסיבה לא ידועה וללא שום התראה פייסבוק סגרו את קבוצתנו "צריכים משו" שכל מטרתה היא להרבות באהבת חינם בפשטות".

בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו פנה פסקר לגולשים בבקשה לסייע לו להחזיר את הקבוצה. "מסיבה שלא ידועה לנו, פייסבוק החליטו לסגור את קבוצתנו "צריכים משו???" שחיפשה רק להרבות באהבת חינם", כתב פסקר ומבקש לשלוח הודעות לפייסבוק על מנת "שיחזירו לנו את קבוצתנו האהובה שלא עברה על שום תקנון שנוגד את חוקי פייסבוק וההפך הוא הנכון", הוא כתב, ואכן, אלפים פנו לפייסבוק על מנת להחזיר את הקבוצה האהובה.

היום, שבוע לאחר הסרת הקבוצה, השיבו בפייסבוק את הקבוצה לאוויר. בפוסט הראשון שהעלה פסקר ל'צריכים משו', הוא הודה לאלפים שסייעו. “"צריכים משו???" - חזרה!!!”, הוא כתב. ‏

"רק כתבתי אצלי בקיר "תודה לאל שהנושא בטיפול..." ובאותו הרגע ממש קבוצתנו חזרה!!!

אז תודה לאל על שלימדת וחיזקת אותי מזה לא להתייאש ולהיות בשמחה בכל מצב".‏

"תודה לכל "צוות צריכים משו???" שלא נח לרגע. תודה לפייסבוק ישראל שעזר ובסוף הוביל לפתרון התקלה. תודה לכל האנשים שעזרו בכל מה שהם יכולים ואין לי מספיק מקום לכתוב פה את כל שמותם אז תדעו שאני מעריך אתכם מאוד. ואחרונים חביבים, תודה לכם חברי "קבוצת צריכים משו???" אתם זה כל החומר האנושי שבזכותו כל הלב הענק הזה לא מפסיק לגדול ולהאיר את כל עולמנו בטוב! זכרו תמיד, אין אתה עושה טובה לנזקק, אלא הוא גומל עמך טובה, שעושה אותך בעל חסד!”, סיכם פסקר.