בעקבות הפרסומים: בהר הבית לא יגבילו את כניסות היהודים

משטרת ישראל הודיעה הבוקר כי המגבלות החדשות שפורסמו אתמול בנוגע לעלייה להר הבית, אינן תקפות ומכסת היהודים לא תוגבל.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/11/15 11:55 יב בכסלו התשעו

בעקבות הפרסומים: בהר הבית לא יגבילו את כניסות היהודים
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

משטרת הר הבית פרסמה הבוקר הודעה חדשה בפתח שער הכניסה ליהודים להר הבית על פיה יהודים יכולים להמשיך לעלות להר הבית, ללא המגבלות שפורסמו אתמול (ב'), בהן צמצום מספר המבקרים ותיאום הביקורים מראש.

בלשכתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, פרסמו הכחשה נמרצת על ההגבלות. ארדן טען שאין שום הנחיה להגביל את מספר היהודים העולים להר הבית. הבוקר החליפה המשטרה את המודעה שתלתה בשער כניסת היהודים. במודעה חדשה שמבהירה כי "הביקור בהר הבית אינו מותנה בתיאום מראש".

לדברי המשטרה "מטרת התיאום מראש הנה לצמצם את משך ההמתנה בכניסה להר הבית". ולמרות זאת מדגישה המשטרה ש"אין בתיאום מראש, התחייבות מצד משטרת ישראל לכניסה בשעה המיועדת".

אתמול בכיפה פורסם כי תוגבל כניסת יהודים לשטח הר הבית בקבוצות של עד 15 איש, וכי הביקור צריך להיות מתואם מראש, זאץ על פי הנחיות המשטרה. בשיחה שערכו ארגוני הר הבית והמקדש אף, נשמע שוטר ביחידת הר הבית מסביר כי מכסת הכניסות עומדת על 60 איש בלבד מידי יום. וכי במהלך הבוקר יכנסו 45 אנשים ובשעות הצהריים עוד 15.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן