בעקבות הפרסום ב'כיפה': מוצרי הספק שסירב להגיע ליו"ש יורדו מאתר 'גרופי'

מנכ"ל גרופי החליט להסיר את מוצרי הספק מהאתר בשל סירובו להגיע ליו"ש והתנהלותו מול הלקוח. "אנו מוודאים מול כל הספקים שהם מגיעים לכל חלקי הארץ מי שלא יעבוד בתנאים האלה כל המוצרים שלו יורדים"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/04/16 10:16 ו בניסן התשעו

בעקבות הפרסום ב'כיפה': מוצרי הספק שסירב להגיע ליו"ש יורדו מאתר 'גרופי'
shutterstock, צילום: shutterstock

אתר הקניות הפונה לציבור הדתי 'גרופי', החליט להוריד 211 מוצרים של ספק שסירב לעשות הובלה של המוצרים ליו"ש, זאת בעקבות הפרסום ב'כיפה' על לקוח מאלון מורה שרכש טלוויזיה לפני שנה וחצי והיא עדיין לא הגיעה כיון שבחברה טענו שהם לא עושים משלוחים מעבר ל"קו הירוק".

"ברגע שידעתי את זה, העניין טופל באופן מידי", אומר הבוקר ל'כיפה' מנכ"ל גרופי, מתן רבי. "עשינו שיחת ועידה עם הלקוח והספק והוא אמר שהוא ישלח את המוצר או יזכה את הלקוח על פי החלטתו, אך לאחר ששמעתי את ההקלטות שהלקוח שמר החלטתי שכל המוצרים של הספק יורדים מהאתר. זה חמור מאד בעיניי שאין משלוחים ליו"ש ושלקוחות ממתינים זמן רב כל כך, זהו לא השירות אליו אנו מכוונים", הוא הוסיף וציין כי בשנה האחרונה הלקוח לא פנה לחברה ובעצם התייאש מה שהותיר את הנושא לא מטופל.

כאמור, החל מהבוקר יוסרו המוצרים של הספק הספציפי מהאתר, "הספק יורד ואני לא מוכן לעבוד איתו אלא אם הוא יתנצל ויבטיח שדבר כזה לא יישנה. יכול להיות שגם בעלי החברה לא הכיר את המצב הזה בו לא נעשים משלוחים ליו"ש ולכן אנו ניתן לו הזדמנות להתנצל אך בינתיים הוא יורד", אומר רבי.

הוא הדגיש שוב כי אתר גרופי מוודא מול כל הספקים שהמשלוח לכל חלקי הארץ ללא יוצא מן הכלל. "מי שלא יעבוד בתנאים האלה כל המוצרים שלו יורדים", מצהיר רבי ומציע כי במקרה של בעיה ניתן לפנות לשירות הלקוחות של חברת 'גרופ קנה הכל' הבעלים של אתר גרופי ולא לחכות שהדברים ימשכו ויגררו.

מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון שגיא קייזלר מברך על ההחלטה ואומר: "בשנים האחרונות אנו פועלים ונלחמים נגד חברות המחרימות את מאות אלפי התושבים ששמתגוררים מעבר לקו הירוק. אנו מברכים על המהלך ולא די בזאת, נשמח לעזור לו בפרסום גרופי כאתר המספק שירות אמין ללא שיקולים אידיאולוגים"

קייזלר הוסיף: "ידעו כולם כי אנו נמשיך לפעול כנגד המחרימים וכנגד אלו המפלים בין אזרח לאזרח. אנו כאן לשירות התושב ולמען שמירה על יהודה ושומרון"

כידוע, מדובר בתופעה רחבה מעבר למקרה הספציפי של אתר גרופי. כל מי שגר ביהודה ושומרון חווה לא אחת מצב בו הופלה ביחס ללקוחות שגרים בתוך תחומי הקו הירוק. לאחר קניית מוצרי חשמל או ריהוט מתברר לא אחת שהעסק יבצע משלוח לכל מקום בארץ, מלבד לישובים שמעבר לקו הירוק. ההובלה תבוצע בסופו של דבר על ידי גורמים פרטיים והמחיר כמובן בהתאם. ישנם גורמים שאינם מספקים שירות תיקונים למוצרים בהתנחלויות, כשלטענתם הם לא מגיעים למקומות האלו. הנושא עלה שוב לסדר היום וביו"ש מקווים שהצעת החוק של חברת הכנסת מועלם שתחייב פיצוי על סך 50 אלף שקל במקרה של סירוב להגיע ליו"ש תעבור ותסדיר את המצב הקיים.