בעקבות הפרסום בכיפה: גובר הלחץ למנות את דורון דנינו לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית

בכירים בבית היהודי לוחצים למנות את הרב ד"ר דורון דנינו למנכ"ל הרבנות הראשית לישראל. עצומה חדשה עליה חתומים בכירים הועברה למשרד לשירותי דת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/08/14 16:47 יז באב התשעד

בעקבות הפרסום בכיפה: גובר הלחץ למנות את דורון דנינו לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

הלחץ גובר: עצומה חדשה עליה חתומים 30 סגני ראשי ערים, יו"ר מועצות דתיות וראשי סניפים של הבית היהודי קוראת למנות את מועמד הבית היהודי ויועצו של סגן השר לשירותי דת הרב ד"ר דורון דנינו למנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, ובכך להימנע מקרע עם הרבנים הראשים לישראל המתנגדים לשאר המועמדים שהציע הבית היהודי.

הרקע למועמדותו של דנינו היא ההתנגדות ההדדית של הרבנים הראשיים וסגן השר הרב אלי בן דהן, למועמדים השונים שהעלו הצדדים. בשל חוסר ההסכמה העלו גורמים בבית היהודי את שמו של דנינו וגילו כי יזכה לתמיכת הרבנים הראשיים.

בעצומה החדשה שנשלחה לראשי 'הבית היהודי' בהם יו"ר המפלגה שר הכלכלה נפתלי בנט, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן ויו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד חתומים שמות של בכירים במנגנון המפלגה.

בין החתומים על העצומה החדשה נמצאים סגן ראש עיריית בת ים אורי בוסקילה, סגן ראש עיריית רעננה חיים גולדמן בנוסף אליהם חתמו עשרות ראשי מועצות דתיות, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים על העצומה.

קריאה זאת מצטרפת לעצומה קודמת שנחשפה באתר 'כיפה' במסגרתה חתמו 47 ראשי סניפים ופעילים בולטים למנות את דנינו לתפקיד.

בעצומה נכתב כי "בימים אלה חשוב מאוד לזכור שהליכה גסה נגד רצונם של הרבנים עלולה להוביל למשבר חמור ביחסי משרד הדתות והרבניים הראשיים לישראל, וליצור חלילה קרע בין הציבור הדתי לאומי לציבור החרדי. כמנהיגים מקומיים של סיעת הבית היהודי אנו מתנגדים בתוקף למהלך שיגרום להשפלתם ולפגיעה במעמדם של הרבנים הראשיים העומדים בראש הממסד הדתי בישראל, אשר עיניהם של ישראלים רבים צופות אליהם".

עצומה זאת מציבה דילמה קשה בפני יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הזקוק לקולותיהם של חברי הבית היהודי לקראת העברת החוקה בועידת המפלגה להענקת סמכויות נרחבות ליו"ר המפלגה.

במקביל נודע לאתר כיפה כי גם רבנים בכירים החברים במועצת הרבנות הראשית לישראל פועלים להשגת תמיכה במינויו של דנינו.

הבהרה: שמו של ראש המועצה הדתית אלקנה שמעון רוקח השתרבב לכתבה בטעות

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן