בעקבות הפיגוע באיתמר: זינוק במספר תלמידי הישיבה הגבוהה בישוב

בפתיחת "זמן אלול" נרשם זינוק של 30% במספר תלמידי הישיבה, העומדת כיום על 200 תלמידים. ראש הישיבה, הרב רונצקי: מאז הרצח מספר התלמידים גדל פלאים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/08/12 11:33 ה באלול התשעב

בעקבות הפיגוע באיתמר: זינוק במספר תלמידי הישיבה הגבוהה בישוב
יחצ, צילום: יחצ

בישיבה הגבוהה באיתמר רשמו עם פתיחת "זמן אלול" עלייה של 30 אחוז במספר התלמידים שהחלו את לימודיהם בישיבה. החל מיום ראשון האחרון לומדים ב"משכן אהוד", הקרוי על שמו של אהוד פוגל ז"ל שנרצח בפיגוע באיתמר, יותר מ-200 תלמידים. 87 מהם הצטרפו בשנה הראשונה.

בישיבה מציינים שמדובר בתהליך שהחל בשנה שעברה, לאחר הרצח המזעזע של בני משפחת פוגל והשנה התגבר ביתר שאת. עוד מציינים בישיבה שיותר מ-80 אחוז מהתלמידים החדשים מגיעים מהערים הגדולות במרכז הארץ.

ראש הישיבה והרבצ"ר לשעבר, הרב אביחי רונצקי, ציין כי "מאז הרצח של בני משפחת פוגל מספר התלמידים גדל פלאים. האתגר שעומד בפני הנוער הוא שזה מקום שצריך לחזק אותו". הוא ציין כי "בישוב שלנו נהרגו 20 איש ב-11 השנים האחרונות. זה היה אמור להבריח את האנשים ולגרום למשפחות לעזוב את המקום. במבחן התוצאה קורה תהליך הפוך זה מראה על העוצמה האדירה של המשפחות והנוער. אותו צמד מילים של הנביא יחזקאל: "בדמייך חיי" מתגשם לנגד ענינו. הרצח הנורא הצמיח חיים".

גם העובדה שמרבית הנרשמים מגיעים מהערים הגדולות במרכז הארץ מרגשת את הרב רונצקי. "זה דבר מיוחד בעיני", הוא אומר, "אנחנו לא נתפסים כמו קיצוניים שחיים על ההרים. איתמר זו נחלת הכלל. הורי התלמידים הביאו את בניהם. פגשנו אותם ביום הראשון ללימודים. לחלקם זה לא פשוט אבל כולם רואים בזה חשיבות גדולה".