בעקבות הלחץ הציבורי: מד"א יפסיקו הסרת הסמלים מהאמבולנסים ביו"ש

בעקבות שיחה שהתקיימה בין נשיא מד"א ליו"ר מועצת יש"ע, הסכימו במד"א כי האמבולנסים הפועלים ביהודה ושומרון יסומנו מחדש בסמל מגן הדוד

חדשות כיפה אורי פולק 23/08/11 23:02 כג באב התשעא

בעקבות הלחץ הציבורי: מד"א יפסיקו הסרת הסמלים מהאמבולנסים ביו"ש
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

שירותי מגן דוד אדום יחזירו את סמלי מד"א הרשמיים לאמבולנסים הפועלים ביישובים ביהודה ושומרון - כך סוכם הערב (ג') בשיחה שקיים יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, עם נשיא מד"א פרופ' יעקב סקורניק.

השניים שוחחו בטלפון והסכימו כי הסרת סמלי מד"א מהאמבולנסים הפועלים ביהודה ושומרון - תפסק לאלתר. בהמשך יחוזר סימון המגן דוד לאמבולנסים באזורי הארץ האחרים ולאחר מכן יחזור הסימון גם לאמבולנסים ביהודה ושומרון, זאת כדי למנוע ביקורת בינלאומית ולחסוך טענות, מצד ארגוני שמאל, כאילו מדובר במהלך שלו מאפיינים פוליטיים.

כפי שדווח בכיפה, בעקבות הסכם שנחתם בשנים האחרונות בין מד"א לבין ארגון "הצלב האדום" העולמי, הסכים שירות ההצלה הישראלי להסיר את סמליו הרשמיים מהאמבולנסים הפועלים ביהודה ושומרון - זאת כפועל יוצא מהתנאי שהוצב לכך, על ידי "הצלב האדום". ביהודה ושומרון מופעלים כיום כ-60 אמבולנסים ע"י מתנדבים בשיתוף היישובים והמועצות - שחששו כי הסימול הרשמי יוסר מהם בחודשים הקרובים, בשל החלטת מד"א.

כאמור, בעקבות הלחץ הציבורי ובשל פנייתו של יו"ר מועצת יש"ע - ההחלטה בוטלה. דיין הוסיף הערב כי הוא הביע באוזניו של נשיא מד"א את מורת רוחו רוחו מן ההסכמים שחתם מד"א עם "הצלב האדום" הבינלאומי ו"הסהר האדום" הפלסטיני, אך הדגיש כי ידוע לו שהדבר לא נעשה בתקופתם של היו"ר והמנכ"ל הנוכחיים.