בעקבות הוונדליזם בהר הזיתים: משרד הדתות יכפיל תקציב האבטחה

בעקבות הוונדליזם והרס המצבות בידי פורעים ערבים יכפיל המשרד לשירותי דת את תקציב האבטחה במקום. "לא ניכנע לטרור במתחם הר הזיתים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/06/15 14:06 ו בתמוז התשעה

בעקבות הוונדליזם בהר הזיתים: משרד הדתות יכפיל תקציב האבטחה
המשרד לשירותי דת, צילום: המשרד לשירותי דת

בעקבות הוונדליזם החמור בהר הזיתים בייחוד בחלקה המזרחית, במשרד לשירותי דת מתכוונים להכפיל את תקציב האבטחה במתחם ההר וזאת, במסגרת סעיף בהסכם הקואליציוני אשר נחתם עם כניסת ש"ס לממשלה בו נאמר כי יתוגבר התקציב לטובת הר הזיתים.

בסיור שערך היום השר לשירותי דת ח"כ הרב דוד אזולאי בהר הזיתים הצהיר: "אנו לא מתכוונים להיכנע לטרור במתחם הר הזיתים. אנו נכפיל את תקציב האבטחה עם אישור תקציב המדינה במטרה להפסיק את הוונדליזם בהר. יש במקום 5000 חלקות שדה פנויות מה שאין למשל, בהר המנוחות ואנשים חוששים לקבור את יקיריהם בגלל חילול המצבות וגם בגלל תחושת החוסר בטחון בדרך המובילה אל ההר". לסיור הצטרפו נציגי חברות הקדישא ונציגי המשפחות שיקיריהן קבורים בהר.

מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס מסר: "מעבר לשאלות הבסיס הנוגעות לעניין הריבונות בירושלים והיכולת של כ"א לנוע באופן חופשי ובטוח, היעדר היכולת לנצל את אותן 5000 חלקות מסב נזק כלכלי ומונע בעצם מתן מענה לקבורה הרוויה בהר המנוחות. גם אם אחוזים בודדים מהסכום שייחסך יושקע באבטחת הציר ובית העלמין ניתן יהיה לתת מענה לכלל הבעיות והנושאים בהר הזיתים. לא ברור לי מדוע חילולי קברים ומצבות במקומות אחרים מעוררים סערה אך, כאן, באופן שיטתי גרימת הנזק עוברת ללא תגובה הולמת. אנו מתכוונים לעשות כל מאמץ להילחם בתופעה ולהביא את המצב הבלתי נסבל בהר ובדרך אליו לתודעה הציבורית"

"המקום הזה קדוש. קבורים כאן צדיקים גדולי עולם, כהאור החיים הקדוש, רבינו עובדיה מברטנורא ועוד. גם ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין קבור פה, ועוד ועוד... אנו לא רוצים להתנתק מהמקום זה העבר שלנו והחיבור ההיסטורי שלנו לירושלים. תקציב, אבטחה ומצלמות לא יביאו באמת ביטחון אלא רק מסה של אנשים שיגיעו להר הזיתים אם זה היה קורה באירופה היינו זועקים" הוסיף השר אזולאי אשר התרשם מהוונדליזם החמור הכולל שריפה וניתוץ מצבות. עוד הוסיף: ״נהפוך את ההר לנגיש יותר ובטוח יותר״

בשבוע שעבר נפגשו עם השר אזולאי בלשכתו ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים אברהם ומנחם לובינסקי, ושמעו ממנו עד כמה הדבר הוא בנפשו וכי יעשה כל אשר לאל ידו לדאוג לאבטחת ההר.

גורמים שונים במשטרה אמרו בשיחה ל'כיפה' לפני כשבועיים כי "מישהו צריך להוציא מיליונים כדי לאבטח את הר הזיתים כמו שצריך ועד שלא יעשו את זה המשטרה תישאר ללא אמצעים מספקים לאבטח את המקום.