בעקבות ההודעה על הפינוי: תושבי שכונת גל מבטיחים מלחמה

תושבי גבעת גל שבקרית ארבע, שהתבשרו על הריסת מצפה 'רוח אחרת' מבטיחים לא לשתוק ולהילחם על השארת המצפה על כנו. "הרס לשם הרס. לא ניתן ידנו להרס או פינוי בהסכמה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/01/15 09:29 ב בשבט התשעה

בעקבות ההודעה על הפינוי: תושבי שכונת גל מבטיחים מלחמה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שעות לאחר החלטת שר הביטחון על פינוי מצפה 'רוח אחרת' שהוקם לפני מספר חודשים בגבעת גל, שכונה של קרית ארבע, מכיוון שלטענת המנהל האזרחי הוא הוקם על קרקע ערבית פרטית, התושבים זועמים ומבטיחים מלחמה.

כזכור, מדובר במצפה שהוקם לזכרו של מפקד סיירת גבעתי בניה שראל שנהרג במהלך מבצע צוק איתן, וכן לזכרם של דוד רובין ואחיקם עמיחי שנרצחו לפני כ-8 שנים סמוך לקרית ארבע בעת טיול.

"בימים אלו בהם עומדת המדינה תחת איומים בגבול הצפון ומתקפות טרור חוזרות ונשנות ברחבי הארץ, נודע לנו על כוונה להרוס 2 מבנים בשכונת גל - שכונה של קרית ארבע", נכתב בהודעה מטעם התושבים שיצאה הבוקר.

"האטימות ועיוורון הדרך מתחזקות שבעתיים לאור העובדה כי מדובר בין היתר במצפה 'רוח אחרת' והאנדרטה שלצידו. מדובר במצפה שהוקם על ידי חבריהם ובני משפחותיהם של 3 חללי צה"ל, סמ"ר דוד רובין, רב"ט אחיקם עמיחי ורב סרן בניה שראל הי"ד - מפקד סיירת גבעתי שנפל בקרב ברפיח במבצע 'צוק איתן'", הם כותבים.

"גם לפי העיוותים העצומים שקיימים ברישומי הקרקעות במנהל האזרחי ביו"ש, המאפשר השתלטות וסיפוח שטחים נדיבה לטובת הערבים, מדובר בשטחים טרשים שמעולם לא עובדו על ידי מאן דהו שחלקם אף נמצאים בתוך הקו הכחול של מועצה מקומית קרית ארבע".

"אכן הרס לשם הרס!!!", כותבים עוד התושבים הזועמים. "אנו תושבי שכונת גל וקרית ארבע מודיעים כי לא ניתן ידנו להרס או פינוי בהסכמה מכל סוג שהוא. אנו קוראים לראשי הצבא ולפוליטיקאים להתערב מידית למניעת ההרס. אנו קוראים לציבור הרחב, להתגייס מעכשיו לחיזוק המקום, בביקורי הזדהות ופרסום העניין".

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה, כי "האנדרטה הוקמה באופן לא חוקי על קרקע פרטית במאחז חוות גל. המנהל האזרחי ישמח לסייע במציאת מקום חלופי ראוי וחוקי להקמת האנדרטה".