בעפרה מעלים הילוך: מאיימים בשביתת רעב

ראש הממשלה הצהיר היום (א') בישיבת הממשלה כי ימשיך לפעול לטובת מפעל ההתיישבו. בעפרה טענו מנגד ש-"אי אפשר להסתפק עוד בהצהרות" ואמרו כי יפתחו בשבוע הבא בשביתת רעב מול הכנסת, במטרה למנוע את הרס הבתים המתוכננן לעוד כשבועיים

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/01/17 13:54 כד בטבת התשעז

בעפרה מעלים הילוך: מאיימים בשביתת רעב
נבו כץ, צילום: נבו כץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצהיר היום (א') בישיבת הממשלה על מחוייבותו לנושא ההתיישבות. בעפרה סירבו להתרגש וטענו כי "הגיע זמן המעשים!"

בפתח הישיבה התייחס נתניהו לכניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן: "אנחנו מברכים את הנשיא טראמפ. אני מעריך מאוד את ידידותו העמוקה לישראל, כמו גם את נכונותו המוצהרת להילחם בטרור הרדיקלי האיסלאמי בכל הכוח והעוצמה". בהמשך אמר כי "הערב תתקיים שיחת טלפון בין הנשיא טראמפ לביני. נושאים רבים לפנינו. הנושא הישראלי פלסטיני, המצב בסוריה והאיום האיראני".

ראש הממשלה הבהיר מה עומד בראש מעייניו כשהבהיר ש-"בניגוד לפרסומים שקראתי, שעצירת האיום האיראני ובראש ובראשונה עצירת האיום הנשקף מהסכם הגרעין הרע שנחתם עם איראן, מוסיפים להיות יעד עליון של מדינת ישראל".

בנוגע להחלת הריבונות אמר נתניהו כי "בנושא ההתיישבות, אין מי שדואג לה יותר ממני ומממשלת הליכוד ואנחנו נמשיך לדאוג לה בתבונה ובאחריות לטובת ההתיישבות ולטובת מדינת ישראל". הבוקר פורסמו דיווחים לפיהם אמר ראש הממשלה כי חוק ההסדרה הוא צעד שאינו אחראי, שבגללו התקבלה ההחלטה האנטי ישראלית במועצת הביטחון של האו"ם. בלשכתו הכחישו את הדברים ומסרו, "לא היה ולא נברא. ראש הממשלה אמר שהחוק היה אחד התירוצים להחלטת מועצת הביטחון שהיתה מתקבלת כנראה ממילא".

(צילום: ליטל פרי, לע״מ)

ביישוב עפרה בירכו את נתניהו על הצהרת נאמנותו להתיישבות, אך סירבו להתרגש מכך יתר על המידה וביקשו לעבור לשלב המעשים. בהודעה שיצאה מטעם התושבים נכתב כי "היישוב עפרה מברך על הצהרת ראש הממשלה היום בדבר מחוייבותו להתיישבות, אולם אי אפשר להסתפק עוד בהצהרות. הגיע זמן המעשים! לצערנו, לראשונה ,מאז הקמתה של עפרה לפני 42 שנה , עומדים לעלות בולדוזרים על בתים בלב היישוב, ההרס הצפוי ב 8.2 הוא תוצר של אוזלת היד של הממשלה שלא הסדירה את ההתיישבות וחשפה אותה לתביעות משפטיות שמביאות חורבן. זהו ביטוי אחד, מיני רבים, הממחיש את הפגיעה השיטתית ביכולת ההתפתחות ובמרקם החיים הנורמלי שלנו".

בהמשך נכתב שתחת הסיסמא, "עפרה דורשת הסדרה", מיום ראשון הבא יחלו התושבים לשבות רעב מול הכנסת. ההחלטה על המהלך התקבלה אמש בחצות, בתום ישיבה ממושכת של נציגי עפרה עם יו"ר מועצת ישע אבי רואה ומזכ"ל אמנה זאב (זמביש) חבר. "היישוב עפרה", כך נכתב, "הבהיר כי הוא מצפה מראש הממשלה נתניהו ומהשרים בנט ושקד לשים קץ להריסת בתים בהתיישבות". לדבריהם עם בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב, נפתח חלון הזדמנויות גדול, " עם כניסתו של נשיא חדש בארה"ב אנו ניצבים בפני הזדמנות הסטורית ושעת כושר להסדיר אחת ולתמיד את מעמדה של ההתיישבות ולאפשר למתיישבים להתקיים להתפתח כמו כל אזרחי ישראל".