בעמונה מתכוננים לקראת יום פקודה

חוק ההסדרה? נכסי נפקדים? בעמונה לא לוקחים סיכונים ומתכוננים לקראת יום הפינוי שעלול לבוא. אמש תרגלו מאות אנשים ניווט לילי והגעה לעמונה, זאת במידה ובסוף דצמבר תונף חרב הפינוי על היישוב

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/11/16 07:30 יב בחשון התשעז

בעמונה מתכוננים לקראת יום פקודה
tps/הלל מאיר, צילום: tps/הלל מאיר

נערכים ליום הפקודה. ביישוב עמונה לא מבזבזים זמן ולא נשענים אך ורק על התקווה למציאת פתרון. בימים אלו נערכים בעמונה לקליטת אלפי אזרחים שיבואו למחות ולעכב את פעולת הכוחות ביום פינוי, כשאמש התאמנו מאות צעירים בניווט לילי ליישוב.

כחלק מההיערכות להתנגדות לפינוי המתוכנן ע"י המדינה לסוף דצמבר, נעו אתמול בלעילה כחמש מאות צעירים ובני נוער, פעילים במטה עמונה, לניווט לילי מגבעת אסף לעמונה בצירים שונים בשטח ותדרוך לקראת הגעה לעמונה ביום פקודה. מאות הפעילים והפעילות תרגלו הליכה בכמה צירים לעבר עמונה, במטרה לעקוף חסימת צירים שיוצבו יל ידי המשטרה. הפעילים יצאו מנקודת ההיערכות בגבעת אסף ומגיעים בניווט רגלי לילי לעמונה. הכנת הצירים נעשתה בשיתוף עם אנשי שטח המכירים מקרוב את האזור ואת מהלכי הכוחות בפינוים קודמים.

(צילום: tps/הלל מאיר)

הבוקר, מתכוון השר נפתלי בנט, להעלות את חוק ההסדרה בוועדת שרים לחקיקה, כפי שהתחייב ולמרות התנגדות ראש הממשלה נתניהו. ממטה המאבק בעמונה נמסר: ""אנחנו תקווה שהיום המר הזה לא יגיע, ושנבחרי הציבור, ראשי המחנה הלאומי בדגש על ראש הממשלה, יבטלו את הכוונה למחוק מעל פני האדמה ישוב ישראלי בן עשרים שנה שהוקם על ידי ממשלת ישראל". בהמשך הוסיפו: "אנחנו תושבי עמונה יחד עם כל מצביעי הימין, מצפים שראש הממשלה לא יסרס את שהשרים ואת הקואליציה וייתן כבר מזור לאלפי משפחות שביתם באזור חוקי. לא יתכן שרוה"מ יתרץ תירוצים ובאותה נשימה יגרש יהודים ויאפשר מחיקת ישובים ושכונות ובתים של יהודים ביו"ש, עכשיו לאחר שטראמפ נבחר לנשיאות ארה"ב נגמרו התירוצים, ביבי-תסביר. אם לא תעשה כן, אנחנו נשבעים לעשות הכול להביא לעמונה אלפים ויותר מיזה של תומכים,שהתנגדו בגופן למחיקת עמונה".

לסיום אמרו במטה המאבק כי "זו צו השעה. אנחנו נערכים ליום הפינוי בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אלפים כבר נרשמו והביעו נכונותם להגיע לעמונה ולמחות על ההרס והעוול המתוכנן לביצוע ע"י ממשלת ישראל. אנחנו תקווה שהיום המר לא יגיע, ושהממשלה תממש את רצון בוחריהם. אנחנו בדרישה לממשלת ישראל שתסדיר את עמונה במקום לזרוע הרס ולהתנכר למתיישבים".