בעז אלברט, המורחק מיצהר, הועבר לאגף התורני באיילון

לאחר חודש של איומים על חייו שכללו גם התנכלויות מצד אסירים פלסטינים ובעקבות התערבותו של ח"כ זבולון כלפה, נעתרו בשב"ס להעברתו של אלברט לאגף התורני בכלא איילון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/13 18:40 טו בכסלו התשעד

בעז אלברט, המורחק מיצהר, הועבר לאגף התורני באיילון
דוברות יצהר, צילום: דוברות יצהר

בועז אלברט, תושב יצהר העצור בכלא ניצן בשל הפרת צו הרחקה מינהלי, הועבר היום (ב‘) לאגף התורני בכלא איילון בזכות התערבותו של ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי) שפנה לבכירים בשב"ס בעניינו.

אלברט, ששוחרר לפני כחודש למעצר בית, נשאר בכלא ניצן על דעתו  בשל העובדה כי הורו לו לרצות את מעצר הבית שלו ביישוב שערי תקווה ולא ביצהר. לדבריו, בחודש האחרון חווה התנכלויות ואיומים מבני מיעוטים ששהו עימו במעצר. בני המיעוטים התנכלו לאלברט בכלא ואיימו על חייו בשל חזותו ה"מתנחלית" והעובדה כי בעבר הרג מחבל שפרץ לביתו. לדברי מקורביו של אלברט, הוקרנו בתא המעצר סרטים שאינם צנועים 24 שעות ביממה.

עורך דינו עדי קידר טען  כי מדובר בסכנת חיים ממשית והזכיר לשב"ס כי אלברט הוא אדם חרדי ומקומו הטבעי באגף תורני. הוא פנה בנושא במכתב בהול לנציב שב"ס אהרון פרנקו, לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ולחברי כנסת אך לא נענה.

חבר הכנסת כלפה בירך היום על העברתו של אלברט לאגף התורני: "אני שמח על כך שעלה בידי לסייע לבועז. הצבתו באגף שאינו תורני הייתה החלטה משונה ומוזרה בעיקר כשחבריו לתא המעצר ידעו מיהו ומהיכן הוא בא. אני שמח שבשב"ס החליטו בסופו של דבר להתחשב בו".

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון ביקשו שוטרי יס"מ לעצור את אלברט בשל הפרת צו מנהלי. בתיעוד שפורסם אז נראו השוטרים כשהם נוהגים כלפיו באלימות ומחשמלים אותו באקדח הטייזר לעיני ילדיו, זאת למרות שלא התנגד למעצר. צילומי המעצר שפורסמו עוררו סערה והשימוש באקדח טייזר במעצר חשוד זכה לגינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית.