בעזרת הסקייפ: בני זוג התגרשו בשיחת וידאו

בית הדין באשקלון אישר לבני הזוג להתגרש, מאחר והבעל התגורר בארה"ב ולא הסכים לעזוב אותה. הגט עצמו יימסר על ידי שליח שיגיע לארץ

חדשות כיפה אורי פולק 02/08/11 17:06 ב באב התשעא

בעזרת הסקייפ: בני זוג התגרשו בשיחת וידאו
יחצ, צילום: יחצ

בני זוג אישרו במשותף הסכם גירושין באמצעות שיחת וידאו בתוכנת "סקייפ". בית הדין הרבני באשקלון התיר לבני הזוג לעשות כן, מפני שהבעל המתגרש מתגורר בארה"ב ולא רשאי לעזוב את המדינה מבלי לאבד את תעודת האזרחות שלו.

בני הזוג שעברו להתגורר לאחר נישואיהם בארה"ב, החליטו להתגרש לאחר שהאישה הגיעה לישראל על מנת להסדיר את הארכה תעודת הוויזה שלה. כשהגיעה ארצה נאמר לה על ידי השגרירות שהיא לא יכולה לעשות זאת, מפני שהיא שהתה בארצות הברית שלא כחוק. משהחליטה האישה להתגרש, מסיבות אישיות, סירב בעלה לעלות ארצה ולחתום על הסכם הגירושין.

רק לאחר משא ומתן שארך למעלה משנה, הסכימו בני הזוג להתגרש, אלא שלא היה באפשרותם להתייצב במשותף בפני בית הדין, מפני שהבעל, כאמור, לא הסכים לעזוב את ארה"ב מפני שאם היה יוצא מהמדינה - לא היה רשאי לחזור אליה.

אלא שכדי לפתור את הבעיה, הציע הבעל לקיים את הסכם הגירושין בפני בית הדין, באמצעות שיחת וידאו בתוכנת "סקייפ". הוא הציע כי הגט יוסדר באמצעות שליח - דהיינו הבעל ייתן את הגט בבית דין רבני בארה"ב, שיממן שליח שיעביר את הגט לארץ, והאישה תקבל את הגט ב‎‎בית הדין באשקלון.

למרבה ההפתעה, ‏‎‎בית הדין באשקלון אימץ את ההצעה ודן עם הבעל בשיחת וידאו. הדיון התנהל כמקובל וכמיטב המסורת, כאילו נכח הבעל באולם הדיונים - והסכם הגירושים אושר בהצלחה.