בסוף השבוע הבא לא יהיה מנכ"ל לרבנות הראשית

פרסום ראשון: ב-30 בנובמבר יפוג תוקף מינויו של מנכ"ל משרד הדתות כמנכ"ל הזמני של הרבנות הראשית, אך ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל חדש עדיין לא התכנסה להכריע מי יהיה המנכ"ל הבא של הרבנות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/11/14 14:53 כז בחשון התשעה

בסוף השבוע הבא לא יהיה מנכ"ל לרבנות הראשית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשבוע הבא, אם לא יהיה מהלך של הרגע האחרון, תסתיים כהונתו הזמנית של אלחנן גלט, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, כמנכ"ל הזמני של הרבנות הראשית, ושוב לא יהיה מנכ"ל לאחד מהגופים המשמעותיים ביותר בתחום הדתות במדינת ישראל.

במאי 2014 הסתיימה כהונתו של מנכ"ל הרבנות הקודם, עודד וינר, אך לאחר שהצדדים השונים לא הצליחו לגבש רשימת מועמדים מוסכמת לתפקיד, נכנס אלחנן גלט, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, כמנכ"ל מחליף לרבנות הראשית.

בתחילת אוקטובר האחרון גיבשה נציבות שירות המדינה ועדת איתור לבחירת מנכ"ל חדש לרבנות הראשית, אך למרות שמאז עברו כבר קרוב לחודשיים, ועדת איתור זו עדיין לא התכנסה, ובסוף השבוע הבא יפקע תוקף המינוי הזמני של אלחנן גלט בתפקיד, ובפועל נשאר ללא מנכ"ל לרבנות הראשית. עם זאת, ייתכן כי ברגע האחרון יוארך תוקף מינויו על מנת לאפשר לועדת האיתור להתכנס ולהכריע מי יהיה המנכ"ל החדש.

בסך הכל הגישו מועמדות לתפקיד לא פחות מ-51 מועמדים, שמתוכם תצטרך ועדת האיתור לבחור מועמד אחד שיהיה מנכ"ל הרבנות הבא. בין היתר הגישו את מועמדותם אלדד מזרחי - ראש המועצה הדתית תל אביב, יהושע ישי - ראש המועצה הדתית ירושלים, אביגדור אוחנה, ששימש כמנכ"ל משרד הדתות בזמן שש"ס החזיקו במשרד, דורון דנינו - שהיה יועץ סגן השר לשירותי דת בעבר, ותומר מוסקוביץ, מנכ"ל חברת הבניה משהב. על פי ההערכות במשרד, למוסקוביץ הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות בתפקיד.

עורך הדין תומר מוסקוביץ, משמש כאמור כמנכ"ל חברת הבנייה 'משהב' של הפועל המזרחי, שימש בעבר כיועץ המשפטי של משרד העבודה והרווחה בתקופת השר שלמה בניזרי וכיועץ המשפטי של משרד התעשייה והמסחר בזמן אהוד אולמרט. לאחר ההתנתקות מונה לתפקיד משנה למנכ"ל מועצת סלע ושימש כיו"ר הוועדה לפיצויים מיוחדים עבור המגורשים מגוש קטיף וצפון השומרון.

לדברי גורמים במשרד לשירותי דת, מוסקוביץ הוא המועמד המוסכם על הרבנים הראשיים, וכן על ידי שר הדתות נפתלי בנט וסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן.