בנתיב האבות מחרימים את המוסכניק שעתר נגדם. אליעז כהן: "הם עקשנים"

תושבי 'נתיב האבות' הטילו חרם על בעל מוסך ערבי לאחר שגילו שהוא היה אחד מהעותרים לפינויים. "לא ייתכן שנפרנס אדם שרוצה להוציא אותנו מהבית". אליעז כהן: "ארץ ישראל נקנית בייסורים ולא בגזל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/12/16 10:03 כו בכסלו התשעז

בנתיב האבות מחרימים את המוסכניק שעתר נגדם. אליעז כהן: "הם עקשנים"
רגבים, צילום: רגבים

תושבי שכונת 'נתיב האבות' שבגוש עציון החליטו להחרים מוסך שבעליו הערבי, היה חלק מהעותרים לבג"ץ בדרישה לפנות את השכונה.

ב'ידיעות אחרונות' פורסם היום (ב'), שלתושבי השכונה, שבג"ץ קבע כי יש לפנותה עד מארס 2018, נודע שלעתירה שהגישה תנועת 'שלום עכשיו' לבג"ץ, הצטרפו עותרים נוספים בהם עלי מומד עיסא. עיסא הוא בעל 'מוסך עלי' המתקן במשך שנים את רכביהם של רבים מתושבי גוש עציון וביניהם גם לתושבי 'נתיב האבות'.

חשוב לצייון כי נגד המוסך הוצא ב־2009 צו הריסה על ידי המינהל האזרחי בנימוק שנבנה באופן לא חוקי. "המוסך הוקם ללא היתרי בנייה וללא רישוי עסק, אך המינהל האזרחי לא טיפל בתיק בצורה רצינית", מחה ראש מחלקת השטח בתנועת רגבים, עובד ארד. "המדינה הגישה שוב ושוב ארכה לבג"ץ ולא טרחה להגיש עד היום את תגובתה לעתירה. נותנים פרס לעבריינות".

עם היוודע הדבר, החליטו תושבי השכונה להחרים את המוסך. "הצענו לו כסף וקרקע חלופית", אומר אחד מהתושבים יוחאי שלו, "אבל הוא, בלחץ הרשות הפלסטינית, לא הסכים. לא ייתכן שנפרנס אדם שרוצה להוציא אותנו מהבית". ראש מועצת גוש עציון בפועל משה סוויל, מסכים עם מהלך התושבים וטוען כי "אין דבר יותר הגיוני מהירתמות של תושבים לעזרת שכניהם ומחאה נגד אדם שמאיים על הבית שלהם".

(צילום: צילום מסך מהפייסבוק)

מי שמעביר ביקורת חריפה על התנהלות תושבי שכונת 'נתיב האבות' הוא המשורר ותושב כפר עציון אליעז כהן. "אני חושב שהם צריכים להודות בטעות שלהם", אומר כהן ל'כיפה' ומסביר ש- "אותו בעל מוסך היה מוכן להגיע להסדר של פיצוי כספי ולא לעקור את השכונה עוד לפני פסיקת בג"ץ וזה יכל היה להיות תקדים בלתי רגיל". לדבריו תושבי השכונה "היו עקשנים כדרכם של חלק מהמתנחלים בזמן האחרון שחושבים שניתן לקנות את ארץ ישראל לא בייסורים אלא בגזל". כהן מוסיף ש- "אחרי פסיקת בג"ץ זה כבר היה מאוחר מידי מבחינתו של בעל המוסך שלא רצה לסכן את חייו".

כהן גם טוען שאין מה להשוות בין נתיב האבות לעמונה, "התנהלות נתיב האבות היא מנוגדת לרוח גוש אמונים וגוש עציון אי אפשר לטעון שם לטענת תום לב אנשים ידעו שמדובר בקרקע פרטית. זה אפילו לא דומה לסיפור עמונה. נכון שממשלות ישראל היו שותפים לזה אך זה לא עונה על הקריטריון של הרב קוק שלא להתיישב על קרקע פרטית".

המשורר מכפר עציון תוקף את חלק מהנהגת התיישבות, שלדבריו מסבים נזק גדול ליהודה ושומרון, "הרב צבי יהודה אמר שיש לנו מאבק לאומי על ארץ ישראל ולא אישי נגד אחמד או מוסטפא, חנן פורת אימץ את הציטוט הזה. לצערי חלק מתלמידיו וממשיכי דרכו של הרב צבי יהודה, כולל זמביש, עד היום לא הבינו את העניין והיום אנחנו משלמים על זה מחיר יקר. ההתיישבות בארץ ישראל חייבת להיות על בסיס מוסרי והיא לא יכולה להתבסס על גזל".

לצד דבריו החריפים חשוב לכהן לציין שהוא מתנגד נחרצות ל-"עקירות בני אדם מישוביהם והריסות בתיהם, הן ישראלים והן פלסטינים". בנוסף לכך, הוא עדיין מקווה ש-"תמצא הסדרה לשכונה שלא תהיה כרוכה בכאב ההשחתה של עקירה והרס".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן