בני קצובר: נכשיר "חיילים" לפעילות הסברתית ברשתות החברתיות

ועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין משיקים קורס חדש המכשיר פעילי ימין לפעילות מקוונת ברשתות החברתיות: "השמאל הקיצוני שולט בפייסבוק, אנו נשנה את המגמה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/06/12 13:17 ד בתמוז התשעב

בני קצובר: נכשיר "חיילים" לפעילות הסברתית ברשתות החברתיות
Franco Bouly-cc-by-nd, צילום: Franco Bouly-cc-by-nd

ועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין יוזמים, יחד עם ארגון "קוממיות", קורס הסברתי המכשיר פעילים לפעילות הסברה ברשתות החברתיות, זאת למען קידום מסרים תומכי-התיישבות בתקשורת המקוונת בישראל.

הקורס, על פי מייסדיו, מבקש "להכשיר את אוהבי ארץ ישראל לשימוש נבון ברשתות החברתיות בצורה כזו שתחדיר את הטיעונים ותחדד את המסרים של ההתיישבות ביהודה ושומרון ברמה טובה יותר ובעצם תסלול כביש עוקף לליבם של אזרחי ישראל".

שמוליק פיקסמן, ממארגני הקורס, מסביר כי "לפעמים העלאת תמונה מאירוע יישובי, שקיעה, או סתם אירועים מחי היום יום שוברים מחיצות רבות וסטיגמות שעדיין קיימות בחברה הישראלית. אפילו סרטון ביוטיוב שעשוי ביצירתיות ולא השקעה גדולה יכול להגיע לרייטינג גבוה הרבה יותר מכתבה באתר חדשות באינטרנט". לדבריו, "בלוג שכתוב טוב ומופץ בצורה נכונה יכול לגעת בלבבות הרבה יותר מטור דעה באחד העיתונים. המטרה שלנו תהיה גם הטמעה של החשיבות והיכולות וגם הקניית כלים מעשיים לביצוע".

במסגרת 12 מפגשים ילמדו הפעילים ממרצים בכירים בתקשורת הישראלית ובהם טל נבארו, אבישי עברי, מאיר עוזיאל, איתי שקולניק ואמנון שומרון. בין היתר, יוכשרו משתתפי הקורס בשיווק ופרסום במדיה החברתית, צילום ועריכת קטעי וידאו, שיווק ובלוגים, יחסי ציבור במדיה החברתית, תפעול ופעילות ברשתות החברתיות השונות.

מנהל היחידה האסטרטגית במועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, ציין כי לאחר קידום הסיורים אותם מובילה המועצה ביהודה ושומרון, "הגיע הזמן לטפס קומה ולהתגייס למערכה המשמעותית יותר כיום, ניו מדיה והרשת החברתית. כיום השמאל הקיצוני שולט שליטה מאורגנת וכמעט מלאה ברשת החברתית. עלינו להתגייס ולשנות את המגמה גם שם".

יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר, הוסיף כי "ועד מתיישבי שומרון פועל רבות בתחום התודעה מעבר למאבקים ה''רגילים'' על עתיד ההתיישבות בשטח. המאבק על התודעה יכול להיות בהעלאת נושאים לתקשורת, בסיורים למובילי דעה ו'עמך' ישראל, אך הוא בא לידי ביטוי גם ברשתות החברתיות. זו חזית שאסור להפקיר. אם פעם היה צריך להביא מאות אלפים לכיכר העיר כדי להוכיח שאין תמיכה בפשרות על ארץ ישראל היום אנו מבינים שאין די בזה והרשתות החברתיות יוצרות את התודעה לא פחות טוב. ואם הרשתות החברתיות הן חזית במאבק על ארץ ישראל יש להכשיר אליה חיילים".