"בני עקיבא" נוקטת צעד פוליטי: קוראת לחניכיה להיאבק נגד פינוי האולפנה

באגרת מיוחדת שהופצה על ידי הנהגת התנועה, נקראים המדריכים והחניכים להביע מחאה פומבית נגד פינוי שכונת גבעת האולפנה, המכונה "עוול מוסרי וחברתי שיבעיר פילוג ושנאה בעם ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/06/12 18:04 כד בסיון התשעב

"בני עקיבא" נוקטת צעד פוליטי: קוראת לחניכיה להיאבק נגד פינוי האולפנה
יחצ, צילום: יחצ

תנועת הנוער "בני עקיבא" חוצה את הקווים וקוראת היום (ה') למדריכיה וחניכיה לקחת חלק פוליטי נגד פינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל: באגרת מיוחדת שהפיצה הנהלת התנועה, בשמו של מזכ"ל התנועה דני הירשברג, קוראת ההנהגה לחניכים להביע מחאה פומבית נגד הפינוי.

"אין בנו את הכוח לשתוק אל מול התכנית להחריב בתים בארצנו ללא כל סיבה ומטרה, אין בנו את הכוח לשתוק אל מול העוול המוסרי והחברתי הנעשה למשפחות יקרות שביקשו לבנות את ביתם בארץ ישראל מתוך ידיעה שהם עושים זאת כחוק. אין בנו את הכוח לשתוק אל מול הפילוג והניכור ההולך ומעמיק בין חלקי העם", נכתב באגרת מיוחדת שהופצה למדריכי התנועה.

"אנו קוראים לעצמנו ולכל חברי בני עקיבא: צאו לרחובה של עיר והשמיעו את קולכם, צאו למקומות המרכזיים באזור מגוריכם", נכתב, "מתוך אמונה גדולה בעם ישראל הניפו את דגלי הלאום אל על והכריזו בקול גדול: לא עוד לחורבנם של בתים וישובים בארץ ישראל. לא עוד לחוסר צדק מוסר ודמוקרטיה במדינת ישראל. לא עוד להבערת אש הפילוג והשנאה בעם ישראל".

הירשברג כותב באגרת כי "למאבק זה נצא מתוך אחריות גדולה כלפי עמנו ארצנו ותורתנו, במאבק זה לא נפגע חס ושלום באיש אלא נעורר את עצמנו ומתוך כך את העם כולו לשלמותה של ארצנו ועמנו". הוא מזהיר כי "חלילה לנו מלפגוע באיש, לא בדיבור ולא בהרמת יד. לא כלפי אזרחים החולקים על דעותינו, וקל וחומר לא באנשי כוחות הביטחון המופקדים של שמירת החוק והביטחון במדינת ישראל".

הנהלת התנועה מודעת לכך שמדובר בצעד פוליטי ומסייגת את דבריה בכך שכל סניף "יבחר את דרכו אל מול הדברים, אך כמזכירות התנועה בחרנו לכתוב אגרת זו מדם ליבנו ולהציב מול עינינו את הדבקות בעם, במדינה, בתורה ובארץ יחדיו נמשיך לפעול אל מול אתגרי התקופה".