"בני עקיבא" מצטרפת למחאה החברתית

התנועה חברה לקואליציית "20 אחוז", בה חברות גם "רעננים" ו"ישראל שלי", הדורשת פתרון צודק למעמד הביניים באמצעות קיצוץ של 20% ממחירי מוצרי היסוד

חדשות כיפה אורי פולק 02/08/11 10:51 ב באב התשעא

"בני עקיבא" מצטרפת למחאה החברתית
Hanay-cc-by-sa, צילום: Hanay-cc-by-sa

התנועות הציוניות "בני עקיבא", "אם תרצו", "רעננים", "ישראל שלי" ותנועות נוספות, חברו היום (ג') יחד לקואליציית "20 אחוז", בדרישה לפתרון צודק למצוקת מעמד הביניים בישראל באמצעות קיצוץ של 20 אחוז ממחירי כל מוצרי היסוד.

בין היתר טוענים הארגונים כי על הממשלה להוריד את עלות אגרת הטלוויזיה, ספרי הלימוד, התחבורה הציבורית ורישיונות הרכבים, זאת לצד הוזלה משמעותית גם במוצרי יסוד דוגמת אורז, ביצים, גבינה לבנה, חלב, לחם, קפה ומוצרים נוספים.

התנועות צפויות להתכנס מחר לצעדת דגלים ברחוב רוטשילד בתל אביב, במוקד המאבק של מחאת הדיור. העמדה הרווחת בקרב מארגני המחאה החברתית היא שמחאת הדיור הינה "קריאת השכמה" לעם ישראל ולממשלה, שאסור להתעלם ממנה, אך עם זאת "אין לקרוא לאנרכיה ולהפיל את ממשלת ישראל במקום לתקן מהר וברצינות את המצב", דברי המארגנים.

בהצהרה שפרסמו ראשי ההתארגנות הם טוענים כי בשנים האחרונות זינקו מחירי כל מוצרי היסוד בעשרות אחוזים וכעת יש לשאוף לפתרון מעשי, בשיתוף כל הגורמים הפועלים במדינה. המארגנים מציעים כי הממשלה תפחית את המע"מ, תצמצם את רווחי היצרנים, היבואנים והמשווקים - זאת כפועל יוצא מהמאבק הציבורי על זכויותיו. "היעד שהצבנו הוא ריאלי, ואפילו בזמן קצר ביותר. 20 אחוזי הוזלה במוצרי היסוד זהו פתרון אמיתי, מדיד ומיידי", הם מסבירים.

ב"בני עקיבא" מרגישים שמחאת האהלים קיבלה אופי שמאלני ואנטי ממשלתי, ולכן החליטו להצטרף ליוזמה הימנית החדשה הזו ולהניף את דגלי ישראל במקום הדגלים האדומים שמניפים במחאה הקיימת. "התנועה פועלת מתוך אמונה בממשלה ועל כן דעתה צריכה להשמע, גם אם היא מופנית כלפי ראש הממשלה", הסבירו בתנועה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן