"בני עקיבא" מבקשת מהחניכים: כבו את הפלאפונים במהלך המחנה

התנועה קיבלה החלטה המבקשת מהמשתתפים במחנות הקיץ "להתנתק כדי להתחבר" ולהשאיר את המכשירים הסלולריים בתיק. מזכ"ל התנועה מסביר: "החברים האמיתיים לא נמצאים בפייסבוק"

חדשות כיפה אורי פולק 03/08/12 13:54 טו באב התשעב

"בני עקיבא" מבקשת מהחניכים: כבו את הפלאפונים במהלך המחנה
יחצ, צילום: יחצ

תנועת הנוער "בני עקיבא" החליטה לבקש מהחניכים ומהמדריכים לכבות את המכשירים הסלולריים במהלך מחנות הקיץ, זאת על מנת ליצור "זמן איכות" - תחת הכותרת "להתנתק כדי להתחבר".

ההחלטה התקבלה על ידי התנועה לאחר שבשנים האחרונות הלכה והתחזקה התופעה בה כל חניך מגיע אל המחנה כשהוא מרוכז במכשיר הסלולרי החכם שלו: מאזין למוזיקה, מדבר עם חברים בפייסבוק ובוואטסאפ ומנותק למעשה מהחבר'ה.

מזכ"ל התנועה, דני הירשברג, מתאר "כולנו מכירים את התופעה שבה קבוצה שלמה יוצאת לטיול, מתיישבת על צלע ההר בנוף עוצר נשימה אבל כל אחד עסוק בלדבר, לסמס או סתם לגלוש. הצלצולים השונים שיכולים להפר את כל הפסטורליה שסביבנו, החדשות שמתגנבות ומפרות את הרוגע ואת היכולת להתחבר לסביבה, המשחקים האלקטרוניים, ובקיצור - הקליטה הזו שמנתקת את כולנו מהקליטה האמיתית של כל מה שסובב אותנו".

"לא חשבנו לבקש שהטלפונים הניידים יישארו בבית, זה כבר מוגזם", הסביר הירשברג, "אבל שיישארו מכובים זהו אתגר שניתן להציב ואפילו לעמוד בו, כן, מכבים את הניידים ובמשך כל היום מתחברים. מתחברים לעצמנו, לשבט ולמחנה. החברים האמיתיים לא נמצאים בפייסבוק הם כאן לידינו במאהל בואו ונתחבר אליהם ללא עלויות גלישה".

מזכ"ל התנועה מודע לכך שההצעה נשמעת תמימה ונאיבית, אך לדעתו "למי אם לא לנו מותר להיות תמימים ונאיביים? בואו ונוכיח שאפשר להתנתק, שניתן להתחבר לחברות של ממש לא דרך מסך".

להורים המודאגים מבטיח הירשברג כי החניכים יצרו איתם קשר בשיחה טלפונית קצרה לפני השינה, בסוף כל יום: "כולנו נתנתק שוב מהסובב אותנו, נתחבר שוב לציביליזציה, נתקשר הביתה ונספר שעבר עלינו יום נפלא ושהכל בסדר, קצת חם, קצת מעייף, רעבים... בעיקר מתגעגעים, אבל אנחנו מחוברים לטבע".