בני עקיבא: מאוכזבים מהתעלמות הנשיא מהצעדה שערכנו

נשיא המדינה סירב להיפגש עם נציגי הצעדה שיצאה בחמישי האחרון מאופקים והגיעה היום לבית הנשיא בירושלים. מזכ"ל התנועה: "גאה בחניכים שלא נכנעו לאדישות"

חדשות כיפה אורי פולק 23/04/12 18:44 א באייר התשעב

בני עקיבא: מאוכזבים מהתעלמות הנשיא מהצעדה שערכנו
יחצ, צילום: יחצ

בתנועת "בני עקיבא" מסכמים היום (ב') באכזבה את צעדת חניכי התנועה מאופקים ועד בית הנשיא. הצעדה, שיצאה לדרכה כבר ביום חמישי האחרון, הסתיימה היום בקול ענות חלושה, לאחר שפרס סירב לפגוש את הצועדים או נציגיהם.

באמצעות הצעדה ביקשו החניכים לקרוא לציבור הישראלי "לצאת מהאדישות בנושא יונתן פולארד ולהיות שותפים באופן אקטיבי לדרישת שחרורו של המרגל הישראלי שכלוא בארה"ב".

יועצו המדיני של נשיא המדינה, נדב תמיר, נפגש אחר הצהריים עם נציגי התנועה והודיע להם כי נשיא המדינה מתכוון, חרף המאמצים, לקבל בכל זאת את מדליית החירות של ארה"ב מידיו של הנשיא ברק אובמה ולא להתנות זאת בשחרורו של יונתן פולארד הכלוא כבר למעלה מ-27 שנים. בשיחה עם רכז מחוז דרום ב"בני עקיבא", אליעד אברקי, אמר תמיר כי "אין קשר בין מדליית החירות לשחרורו של יונתן פולארד".

אברקי סיפר לאחר הפגישה כי הוא אמר לנציגו של פרס כי בעיניו ישנו "קשר הדוק בין מדלייה שנקראת 'מדלית החירות' לבין חירותו של אדם שמסר את נפשו להצלת עם ישראל. מאכזב ומצער שהנשיא בחר לא להתייחס לעצומה עליה חתמו כ-50,000 איש ולצעדה שערכו חניכי בני עקיבא להעלאת המודעות".

(צילום: יחצ)

עוד ציין אברקי כי "אנו מקווים כי עם ישראל ונבחריו ימשיכו לפעול ביתר שאת לשחרורו של פולארד. אני מאמין שזו שעת כושר שאולי לא תחזור. בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל כדאי שנפעל למען חייל חי שנמצא בשבי כבר למעלה מ-27 שנים. זה המעט שנוכל לעשות בשבילו אחרי כל כך הרבה זמן".

מזכ"ל בני עקיבא, דני הירשברג ביקש להודות למשתתפי הצעדה ואמר כי הוא "גאה בהם". לדבריו, החניכים "לא נכנעו לאדישות וערך הערבות ההדדית עמד לנגד עיניהם. אנו תפילה לשלומו של יונתן פולארד ומחזקים את ידיהם של כל העוסקים במלאכה - לרבות נשיא מדינת ישראל".