"בני עקיבא" לא תדחה הדלקת המדורות, חרף החלטת הרבנות

תנועת הנוער "בני עקיבא" החליטה שלא לדחות את חגיגות ל"ג בעומר, חרף הנחיית הרבנות שקראה להדליק מדורות ביום ראשון בערב, מחשש לחילול שבת. בתנועה מסבירים: "ברבנות נזכרו מאוחר מדיי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/04/13 18:56 יג באייר התשעג

"בני עקיבא" לא תדחה הדלקת המדורות, חרף החלטת הרבנות
ironchefbalara-cc-by, צילום: ironchefbalara-cc-by

תנועת הנוער ”בני עקיבא“ החליטה שלא לדחות את חגיגות ל“ג בעומר והדלקת המדורות במוצאי שבת הקרובה, זאת חרף החלטה של הרבנות הראשית בנושא, שקבעה כי יש לדחות את הדלקת המדורות ליום ראשון בערב, מחשש לחילול שבת המוני מצד חילונים שיחליטו לקיים את המדורות במוצאי השבת ויתחילו להיערך לכך עוד לפני צאת השבת.

בתנועה קיימו לפני כשלושה חודשים דיון שעסק בנושא, בו נבחנה האפשרות לדחות את החגיגות ליום ראשון, היות ומשרד החינוך החליט השנה על שני ימי חופשה - בראשון ובשני. ”לאחר בדיקה מקיפה התברר כי בסניפים רבים יש משפחות המקיימות שמחות ואירועים (בר מצוה, בת מצוה חתונות ועוד) ביום ראשון בערב ולכן החלטנו להשאיר את המדורות כבכל שנה בליל ל“ג בעומר“, נמסר היום מהתנועה, ”עם קבלת ההחלטה סוכם כי על אף שאין חשש לחילול שבת בקרבנו ויחד עם זאת יש להגביר את המודעות לשמירת השבת במוצ"ש זה“.

בתנועה הסבירו כי החליטו שלא לדחות את החגיגות לאור העובדה כי הרבנות הראשית הוציאה את קריאתה העדכנית רק לפני מספר ימים. עם זאת, בתנועה ציינו כי לאור קריאת הרבנות ”ביקשנו מכל סניף שיכול להזיז את המדורות ליום ראשון לעשות כך ומאותם סניפים שהדבר בלתי אפשרי לעשות את כל שנדרש כדי לשמור על קדושת השבת“.

ב“בני עקיבא“ ציינו כי ”מכאן ולהבא, בכל עת של“ג בעומר יחול במוצ"ש, ייקבע מראש שההדלקה עוברת ליום ראשון (כפי שנעשה בעניין יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל) ובכך ייעשה סדר בעניין“.