בניינים חדשים ליישוב היהודי חברון

2 מבנים חדשים נרכשו היום (ה') בחברון עבור מגורים של ההתיישבות היהודית בתוך חברון. צפו בתמונות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/01/16 16:32 יא בשבט התשעו

בניינים חדשים ליישוב היהודי חברון
TPS, צילום: TPS

2 בניינים נרכשו היום (ה') בחברון עבור מגורים של ההתיישבות היהודית בתוך חברון בסמוך למערת המכפלה. במקום החלו ערבים להתפרע וליידות אבנים לעבר התושבים. בשלב זה ישנם כ-מאה תושבים בתוך המבנים, כוחות רבים במקום.

מדובר בקומפלקס גדול, ולפי ההערכות יוכלו להתגורר במקום יותר מעשר משפחות. לדבריו של הרב עוזי שרבף, מהמעורבים בקנייה, "הקומפלקס הזה מהווה חיבור בין השכונות. הקניה נעשתה לפני מספר שנים בהם גם שיפצנו את הבית". כך סיפר בשיחה עם אתר הקול היהודי.

השר זאב אלקין, שר הקליטה וירושלים (ליכוד) התייחס לכניסת הדיירים החדשים היום אחר הצהריים ב"בית רחל" ו"בית לאה" ואמר כי חשוב לציין שהבתים נקנו "בכסף מלא כדת וכדין. אני קורא לשר הביטחון לעזור ככל יכולתו למתיישבים ולא להיכנע מול הלחצים של הפורעים הפלסטינים. התשובה הנכונה לטרור הרצחני הפלסטיני לאורך כל ההיסטוריה הציונית היא הרחבת ההתיישבות."

ראש מועצת קרית ארבע חברון מלאכי לוינגר, מדיריי הבתים ומראשי המארגנים, אמר כי הגיעה השעה, לעזור ולהגן על היישוב היהודי: "אנו גואלים שני בניניים נוספים בחברון ומצטרפים לשרשרת ארוכה של גואלי אדמות בארץ ישראל שקנו בכסף מלא בתים ואדמות החל מאברהם אבינו דרך אוסישקין ורופין מונטיפיורי ועוד. בראשית השבוע נרצחה דפנה מאיר ז"ל, שהתווספה ליהודים רבים שדמם ספוג בארץ ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל לזקוף את קומתו של העם היהודי בארץ ולעזור לנו להגן על חייה המוכר מארגונים ערבים וזכויות אדם למיניהם".

(צילום: TPS)

(צילום: TPS)

(צילום: TPS)