בניזרי: נפתלי הרץ אימבר היה נואף ושתיין

בכיר ש"ס וחבר הכנסת לשעבר שלמה בניזרי גיבה את הרב שלום כהן על דבריו בנתיבות לפיהן 'התקווה הוא שיר מטומטם'. "נפתלי הרץ אימבר היה נואף ושתיין. הוא יכול לכתוב את ההמנון של העם היהודי?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/02/15 11:38 ד באדר התשעה

בניזרי: נפתלי הרץ אימבר היה נואף ושתיין
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הסערה סביב דבריו של הרב שלום כהן באשר למילות 'התקווה' לא נרגעת, והבוקר (ב') מקבלת משנה תוקף מצד בכיר ש"ס וחבר הכנסת לשעבר שלמה בניזרי שגיבה את דבריו של מנהיגה הרוחני של התנועה.

בראיון בגלי צה"ל אמר בניזרי "'להיות עם חופשי בארצנו', אחרי 2000 שנה - זה מה שציפינו? להיות עם חופשי? יהודי ציפה לחזור לארצנו יחד עם הקדוש ברוך הוא יחד עם תורת ישראל - ולא לבנות מדינה שמעורטלת מתורה ומיראת שמיים, שמיליון וחצי ילדים לא יודעים אפילו מה זה פסוק שמע ישראל".

"נפתלי הרץ אימבר היה נואף ושתיין, הוא יכול לכתוב את ההמנון של העם היהודי?", הוסיף בניזרי ותהה.

כזכור, אתמול בכנס בנתיבות סיפר הרב כהן על יחסיו עם הרב עובדיה המנוח, "ליוויתי את מרן 60 שנה, אין אצלו דבר אחר חוץ מתורה. בהכתרה של רב היינו במקום, היינו יושבים אחד ליד השני, בסוף ההכתרה של יצחק ניסים התחילו לשיר 'כל עוד בלבב' וחשבתי - 'אלה משוגעים', אני לא עמדתי. הרב עמד".

הרב כהן סיפר ששאל את הרב יוסף מדוע בחר לעמוד בשירת ההמנון, והוא אמר: "'אמרתי עלינו לשבח'. איש אמיתי, הוא לא רצה שהשיר המטומטם הזה ישפיע עליו".