בניזרי משתלח: הרב אורי שרקי – שותפו של עמלק

השר לשעבר שלמה בניזרי השתלח נגד הרב אורי שרקי וכינה אותו שותפו של עמלק. "שרקי אותיות שקרי במקרה הזה. רוח של אפיקורסות נוטף מדבריהם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/10/15 19:47 יב בחשון התשעו

בניזרי משתלח: הרב אורי שרקי – שותפו של עמלק
פלאש 90, צילום: פלאש 90

השר לשעבר שלמה בניזרי, שהורשע בקבלת שוחד, בהפרת אמונים ובשיבוש הליכי משפט, ונגזרו עליו ארבע שנות מאסר בפועל, השתלח בתכניתו ברדיו קול ברמה בסוף השבוע ברב אורי שרקי וכינה אותו 'שותפו של עמלק.

בניזרי התייחס לכך שבימים אלו צריך להתחזק בקרב מגע, ולא להישען רק על תפילות, ואמר "אלה דברים של אפיקורסות ומינות. מגיע שותפו של עמלק בדמותו של אחד ממעצבי דעת הקהל בציונות הדתית ושמו בישראל הרב אורי שרקי".

"דבריו נשמעים כמו חושך גדול", הוסיף בניזרי והשתלח. "שרקי אותיות שקרי במקרה הזה. רוח של אפיקורסות נוטף מדבריהם, יש קבוצות בציונות הדתית שאפשר כבר לקטלג אותם הכי קרוב לרפורמים".

בשבוע שעבר תקף הרב שרקי את הטענות לפיהן אם יש פיגועים צריך להתחזק בדברי תורה ולקיים עצרות תפילה, ואמר, אם יש פיגועים צריך להתחזק בקרב מגע. בשיעור שהעביר ושהופץ ברשת נשמע הרב שרקי כשהוא אומר "יש פיגועים, ואז אומרים - מורי ורבותי, צריך להתחזק בלימוד התורה, בצדקה ובתפילה, שטויות במיץ עגבניות. מה זה קשור לפיגועים?".

"אם יש פיגועים צריך להתחזק בקרב מגע, בהגנה עצמית ובהשלטת הריבונות. בזה צריך להתחזק, זה כמו שאם למישהו כואבת הרגל נותנים לו כדור לכאב ראש. מה זה קשור אחד לשני?", תהה הרב שרקי.

"הדבר הרוחני שחסר כאן, זה גבורה. אין גבורה, לכן באים הייסורים האלה. גבורה זה דבר רוחני. וכאשר אתה עוסק בתורה בקטנותה כשבאים ייסורים, אתה רפוי ידיים ולא פותר את הבעיה. יש רפיון ידיים. מה זה הרפיון? שלא מתעמקים במשמעותה הכוללת של התורה. רואים הרבה אנשים שעוסקים בתורה, ואין להם סיפוק. התורה לא משיבה את נפשם. למה? כי היא לא תמימה. היא לא מספקת מענה לכל התביעות של הנפש. היא מצומצמת לפרטי פרטי מפולפלים מאד, ואינה עוסקת בהיקף הכללי, במשמעות של אותה תורה", הוסיף הרב.

"במקום לעשות עצרת תפילה, תפגין. זה יותר רציני, זה תשובה אמתית. זה לחזור בתשובה באמת. ולא להסתתר מאחורי עשייה דתית רפיית ידיים, שאין לה שום קשר עם הנעשה".