בניו של הרב עובדיה זצ"ל לנתניהו: בטל את גזירת גיוס בני הישיבות

הרבנים אברהם ודוד יוסף פנו אל ראש הממשלה נתניהו, שהגיע לבקרם בביקור תנחומים, וקראו לו לבטל את ההחלטה על גיוס החרדים לצה"ל: "זו הצוואה של אבא, אנחנו מתחננים מכל הלב שתעשה מה שאתה יכול"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/10/13 22:50 ד בחשון התשעד

בניו של הרב עובדיה זצ"ל לנתניהו: בטל את גזירת גיוס בני הישיבות
קובי גדעון, לעמ, צילום: קובי גדעון, לעמ

בניו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל פנו היום (ג‘) אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע לבקרם בביקור תנחומים יממה לאחר פטירת אביהם, וביקשו ממנו לבטל את ”גזירת הגיוס“ של בני הישיבות החרדיות לצה“ל.

בפגישה עם נתניהו פנה אליו הרב אברהם יוסף, רבה של חולון, ואמר לראש הממשלה: ”אבא מאוד ביקש, עולם התורה יקר לו. זו מעין צוואה. אנחנו מתחננים כולנו מכל לב, תעשה את מה שאתה יכול“. הוא ציין כי ישנם תלמידי חכמים רבים שיכולים לפרוח ולשגשג בעולם התורה ואמר: ”זה תלוי בך, תשתדל הרבה, תעשה את כל המאמצים, ונקווה שביחד נוכל לאחד שוב את העם ולא לקטבים לא רצויים“.

הרב דוד יוסף הצטרף לדבריו. ”אבא ביקש ואבא לא קיבל תשובה“, הוא אמר בנחרצות, ”הוא מאוד נפגע מכך. אבא מאוד נפגע מכך שהוא לא קיבל תשובה על הבקשה שלו. הוא התחנן וביקש. אנחנו מרגישים שזו היתה המשאלה החשובה ביותר בשבילו“. בפגישה קודמת שנערכה השנה בין הרב עובדיה זצ“ל לבין נתניהו, אמר לו הרב עובדיה, ששכל אז את בנו יעקב, כי גזרת הגיוס כואבת לו יותר מפטירת בנו.

לנוכח הדברים, נתניהו התגונן בפני בני משפחת יוסף ואמר כי עולם התורה איננו זר לו. ”זה לא זר במקום ממנו באתי, במקום בו אני מצוי כיום. בכל שבת אנחנו קוראים בפרשת השבוע, יחד עם בניי. אנחנו עושים מאמצים לאחד את העם ויחד עם זה לשמר את עולם התורה“, אמר.