בניגוד לתגובת דו"ץ: מח"ט כפיר הציע למשפחת אזריה לא להגיש ערעור

תגובה שקרית של דובר צה"ל? בניגוד לתגובתו הרשמית, בצבא מנסים למנוע ממשפחת אזריה להגיש ערעור. בהקלטות נשמע מח"ט כפיר אומר לאביו של החייל כי "הסיכוי שערעור כזה יתקבל הם קלושים". פרקליטו של אזריה: "זו עבירה על החוק"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/01/17 08:54 יד בטבת התשעז

בניגוד לתגובת דו"ץ: מח"ט כפיר הציע למשפחת אזריה לא להגיש ערעור
פלאש 90. מרים אלסטר, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בניגוד להכחשות צה"ל, מהקלטות השיחה בין מח"ט כפיר לצ'ארלי אזריה, שנחשפו אמש (ד') בחדשות 2, עולה כי בצבא מנסים למנוע ממשפחתו של אזריה להגיש ערעור, לאחר שבנם הורשה בהריגת מחבל. פרקליטו של אזריה טוען שאם הדברים נכונים מדובר בעבירה פלילית.

אתמול הגיב דובר צה"ל לפרסומים בדבר הפגישה בין אל"מ גיא חזות לצ'ארלי אזריה ומסר ל'כיפה' כי לצה"ל אין כוונה לפרט את תוכן השיחה. בנוסף לכך אמר דובר צה"ל כי הוא "מכחיש את הפרסום השגוי בחדשות 2 כאילו הוצעה הצעה באשר להקלה בעונש או ביחס לערעור או כהתערבות אחרת כלשהי בהליך המשפטי". בהמשך נמסר "כי סמל אלאור אזריה זכאי להליך משפטי נקי וחף מלחצים ומטופל על ידי מפקדיו באופן שוטף כמו כל חיילי צה״ל".

בהקלטות שנחשפו נשמע מפקד חטיבת כפיר, אל"מ חזות אומר כי "אם יש משהו שאני מצטער עליו בכל האירוע הזה, זה שאני לא הצלחתי להיפגש איתך עד היום... הבן שלך אלאור הוא חייל שלי, אני מח"ט כפיר, אני לא שכחתי את זה אפילו פעם אחת". צ'ארלי אזריה לא אהב את הדברים והשיב: "אבל 10 חודשים אחי, עכשיו אתם אומרים 'הוא החייל שלי?!'".

מח"ט כפיר הבהיר לאזריה שהוא נפגש עימו בשם צה"ל והציע לו לבצע שינויים בצוות ההגנה של בנו, "אני גם אומר פה בצורה מאוד ברורה, אני לא מייצג רק אותי, אני מייצג את כל הצבא... מה שאני מציע לך זה את הדברים הבאים: אני יכול להפגיש אותך עם הסנגור הראשי של צה"ל שהוא ישמיע לך איזה אפשרויות אתה יכול להתקדם איתן דרך הסנגוריה של צה"ל, בין אם זה ייעוץ בנוסף, ובין אם זה לצרף מישהו לצוות של ההגנה. אין לי השכלה משפטית, אני יודע רק ממה שקראתי וממה שלמדתי בסוף השבוע האחרון, הקו הגנה הזה שבו לפחות ממה שקראתי, הוא לא היה מוצלח עד עכשיו".

אל"מ חזות ניסה לשכנע את אזריה שלא להגיש ערעור, "אני יכול להגיד לך, עם חברים משפטנים ומה שקראתי ולאור פסק הדין הכול כך יצוק כמו שהוא ניתן. הסיכויים שערעור כזה יתקבל, עוד פעם לא אני אומר, אני לא מבין בזה, זה מה שאומר פה סופר (המתווך), הם קלושים ואז מה?!".

על ההצעה הזאת הגיב הבוקר (ה') פרקליטו של אזריה, עו"ד אילן כץ ואמר בראיון לגל"צ כי "הצבא במקרה הזה מתנהל כמו מאפיה". בהמשך הוא אמר כי "אם מפקד חטיבת כפיר קורא לא להגיש ערעור, זו עבירה על החוק".

(צילום: דובר צהל)

בהמשך הקלטות השיחה בין אל"מ חזות לצ'ארלי אזריה, נשמע הקצין הבכיר כשהוא מנסה להפגיש את אזריה עם שורת גורמים מצמרת צה"ל "עכשיו אני אומר, אתה יודע מה אל תחליט עכשיו, בוא שב עם הסנגור הראשי הצבאי, בוא שב עם עוזר הרמטכ"ל, בוא שב עם ראש אכ"א, שמע אותם, בוא שב עם אלוף פיקוד מרכז. אתה לא חייב לחתום".

כשאזריה האב אמר: "בחיים הוא לא יוכל להחזיק אקדח, מי יכול להבטיח לי שאף אחד לא ינסה לפגוע בו ודברים כאלה". ניסה אל"מ חזות להרגיעו והשיב: "צ'רלי, את כל הדברים האלה אנחנו יכולים לפתור, מכיסוי מודיעיני שנדע איזה איומים בדיוק יש עד לאישור חריג לאור האיום שקיים, כל הדברים האלה פתירים צ'רלי, זה כסף קטן".

בהמשך ניסה אביו של החייל לברר מה בעצם מציעים לו בצבא, "בוא נגיד, מה מוכנים לעשות לבן שלי, הרי את המסר אתם העברתם, ידעתם להעביר לי, מה הם רוצים, לא יהיה עונש? ישתחרר הביתה?". וחזות השיב: "צ'רלי, אני לא באתי להציג לך את העסקה, זה לא אני, אני לא הגורם לכך, אני לא יכול להגיד לך כמה. אני רק רוצה... בוא נתחיל בערוץ הזה, תבדוק אותי".

על העונש הצפוי לבנו, אמר אזריה: "שני התנאים שלי הבאתי לכם אותם. אני לא רוצה שהבן שלי ישב יום אחד, מספיק עשרה חודשים של עינוי". אל"מ חזות ענה כי עונש מאסר הוא בלתי נמנע, "אני לא רוצה להטעות אותך, זה לא יסתיים בלי תקופה בכלא, אבל הכול זה שאלה של אלטרנטיבות. אני מציע שנמשיך מפה לפגישה נוספת עם הגורמים האלה שדיברתי, אין לנו הרבה זמן".