בניגוד לעמדת הבית היהודי: הרב רונצקי קורא לתמוך ברב אליהו לרבנות ירושלים

בניגוד לעמדה הרשמית של הבית היהודי, קורא הרב אביחי רונצקי, מקורבו של נפתלי בנט, לתמוך ברב שמואל אליהו לתפקיד רב העיר הספרדי בירושלים. "קשה להאמין שאנשים יצביעו לרב שהשקפתו נוגדת את השקפת מפלגתם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/10/14 10:03 כו בתשרי התשעה

בניגוד לעמדת הבית היהודי: הרב רונצקי קורא לתמוך ברב אליהו לרבנות ירושלים
יחצ, צילום: יחצ

חיזוק פומבי לרב שמואל אליהו מכיוון הבית היהודי. הרב אביחי רונצקי, מבכירי רבני הבית היהודי קורא לתמוך ברב שמואל אליהו לתפקיד רב העיר הספרדי בירושלים.

"תמכתי ברב עמאר עד שהרב אליהו החליט להתמודד וכעת העברתי תמיכתי אליו. קשה להאמין שאנשים יצביעו לרב, אפילו שהוא תלמיד חכם, שהשקפתו נוגדת את השקפת מפלגתם, כשיש מולו מועמד ציוני דתי".

"הרב שמואל אליהו הוא תלמיד חכם גדול, מקים קהילות רבות ומגיע למקומות רבנים בארץ. ראיית העולם שלו לאומית וציונית, והיא הראיה עליה אנו מחנכים את תלמידנו", הסביר הרב רונצקי.

הרב רונצקי גם התייחס למתקפה של שרת המשפטים ציפי לבני וגופי שמאל קיצוניים נגד הרב שמואל אליהו ואמר כי עם ישראל זקוק לרבנים שלוחמים על האמת ולא 'פרווה' שמחפשים שלום, הרב אליהו לוחם שאומר ועושה בדרך שאני מאוד מזדהה איתה. אמירה ועשיית האמת.

"רב בעיניי לא צריך להיות 'נחמד' לכולם כדי שיהיה שקט ולשתוק בעניינים אקטואלים - עליו לחבר את התורה לעניינים היומיומים. אסור לרב להיות 'נחמד' בעיני כולם, לא ברבנות הצבאית, לא ברבנות בכלל ולא ברבנות ירושלים".

הרב רונצקי גם התייחס לסוגיית תמיכת הבית היהודי ואמר כי המפלגה לא תומכת ברב עמאר "אני חבר סיעה, לא הייתה התכנסות ולא היה דיון בנושא. הרב עמאר הוא תלמיד חכם גדול אבל השקפת עולמו אינה דומה להשקפת העולם שלנו. הרב עמאר עם כל גדולתו הוא עם השקפת עולם חרדית על כל המשתמע מכך".

בתוך כך, נראה כי למרות שהבית היהודי תומכים ברב עמאר באופן פומבי, ש"ס לא משתפת פעולה בנוגע לרב אריה שטרן. נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, הורה לחברי הגוף הבוחר של ש"ס להצביע לרב עמאר ולרב משה חיים לאו.

מדובר בעמדה שעלולה ליצור בעיה לא פשוטה מחר, כשחברי הגוף הבוחר יבחרו שני רבנים ראשיים לירושלים. למעשה, הרב עמאר מקבל חיזוקים משמעותיים מכיוונים שונים, ביניהם ש"ס, הבית היהודי וראש העיר ניר ברקת, אך מנגד הרב הציוני דתי האשכנזי לא מקבל באופן גלוי תמיכה כלל. למעשה, ה'דיל' של הבית היהודי עלול להביא לבחירת הרב עמאר, שהינו חרדי בסופו של דבר, ולכישלון של הציונות הדתית בחזית האשכנזית, כך שהציבור הדתי לאומי עלול לצאת קירח מכאן ומכאן. גורמים בסביבתו של הרב אליהו טוענים כי זו סיבה נוספת לקדם גם את בחירתו של הרב אליהו לתפקיד ולא להסתפק במועמדות של רב ראשי אשכנזי ציוני דתי לירושלים.