בניגוד להסכמים: כמרים נכנסו לקבר דוד והכריזו שהמקום ישמש כנסייה

מספר כמרים נכנסו לאחר המיסה של האפיפיור לחדר הסעודה האחרונה בקבר דוד והכריזו שמעתה המקום ישמש כנסייה. מוטי יוגב דרש משר הפנים להודיע שלא יחול שום שינוי במקום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/05/14 10:34 כז באייר התשעד

בניגוד להסכמים: כמרים נכנסו לקבר דוד והכריזו שהמקום ישמש כנסייה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

היו הסכמים? מיד לאחר המיסה של האפיפיור אמש (ג') נכנסו מספר כמרים לחדר הסעודה האחרונה בקבר דוד, שהיה אפוף עשן קטורת וצלבי ענק. אחד הכמרים אמר כי האפיפיור הכריז שמעתה המקום ישמש כנסייה, זאת בניגוד לכל מה שסוכם והובטח.

חבר הכנסת מוטי יוגב פנה בתגובה למזכיר הממשלה ולשר הפנים בדרישה לטפל במיידית בנושא ולסלק מהמקום כל סממן חדש שהוצב בניגוד למה שסוכם ולהודיע למי שצריך שלא יחול שום שינוי.

בשבוע שעבר, יממה לאחר שהשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ קבע כי אין שינוי בסטטוס קוו בחדר הסעודה האחרונה והבהיר כי הדבר נוגע גם לנושא זמני תפילות הנוצרים, נעצר תלמיד ישיבה בעוון 'כניסה לכנסייה.

התלמיד, אהרון גוזלן, מספר כי בשנה האחרונה הוא הולך מדי יום לאולם המכונה אולם הסעודה האחרונה עם תפילין אך השומר אמר כי אסור לו להיכנס עם תפילין והזמין משטרה.

"נכנסתי בלי תפילין. השומר ליווה אותי בתוך חדר הסעודה האחרונה בקפידה כמו בהר הבית וחיכה שאצא. זה מעולם לא היה קרוב לסגנון הזה. לאחר מכן השומר הצביע עלי בפני השוטרים והם עצרו אותי". גוזלן מספר כי ההלם הגדול היה כשהשוטר אמר לו שזוהי כנסייה ועצר אותו. עוד הוא מספר כי קיבל זימון לחקירה בעוד יומיים.

מהמטה להצלת קבר דוד המלך נמסר: "מקומם כי יום לאחר שחגגנו את ניצחון המאבק עם ההודעה של השר אהרונוביץ בצורה הרשמית ביותר כי אין שינוי בסטטוס קוו אפילו בזמני התפילות אנו מגלים כי מאחורי גבנו המשטרה הכריזה על המקום ככנסייה חדשה. לא נאפשר לפגוע במקום הקדוש". בעוד יומיים (ה') יקיימו אנשי המטה עצרת תפילה מול מגדל דוד בהשתתפות רבנים.

יממה קודם לכן, פורסם ב'כיפה' כי לאחר שבועות של מאבק נגד כוונה להעביר את קבר דוד בהר ציון לידי הכנסייה ולאחר מכן הגדלת המיסות הנערכות במקום, הודיע השר לביטחון פנים כי הסטטוס קוו במקום לא ישתנה. "על פי עדכון שקיבלתי ממשרד החוץ וממשרד ראש הממשלה אין כל כוונה לשנות את הסטטוס קוו הקיים היום במתחם קבר דוד וחדר הסעודה האחרונה והדבר אמור לגבי זמני התפילות וכל הקשור בכך", אמר אהרונוביץ.