בנט: ״הערב הוקמה ממשלת אחדות ביבי-בוזי"

בבית היהודי מביעים חשש כבד בעקבות הודעתה של לבני וטענו כי בכך נסללה הדרך להקמתה של ממשלת אחדות של נתניהו והרצוג

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/03/15 20:43 כה באדר התשעה

בנט: ״הערב הוקמה ממשלת אחדות ביבי-בוזי"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ממשלת אחדות בדרך? אחרי הוויתור הערב של ציפי לבני על הרוטציה עם יצחק הרצוג על רקע המו״מ הקואליציוני, הודיע יו״ר הבית היהודי נפתלי בנט כי ״הערב הוקמה ממשלת אחדות ביבי-בוזי".

פחות מ-12 שעות לפני פתיחת הקלפיות הודיעה ח"כ ציפי לבני, הממוקמת במקום השני ברשימת המחנה הציוני, כי תוותר על הרוטציה אם זו תפריע למועמד המפלגה לראשות הממשלה, יצחק הרצוג, להקים קואליציה.

בשיחות סגורות שקיימה אמרה לבני בימים האחרונים כי היא מוכנה לוותר על הרוטציה אולם הוחלט שלא להודיע על כך עד לרגע האחרון מחשש שהדבר יגרום לטלטלה בקמפיין. משהושלמו הבדיקות והסקרים סביב ההחלטה, התברר כי הדבר יכול לחזק את המחנה ולהגדיל את הפער ולהביא דווקא למומנטום חיובי.

לבני נכנעה ללחץ היועצים הפוליטיים וההערכות שהרוטציה פוגעת במחנ"צ ומורידה לו כ-4 מנדטים, וכתוצאה מכך החליטה לוותר על הרוטציה. מהמחנה הציוני מסרו כי ההודעה על הוויתור על הרוטציה היא מעשה אצילי שנועד לחזק את מועמדותו של הרצוג, לייצר מומנטום נוסף שיסייע להגדיל את הפער מהליכוד.

ההודעה אמנם נוגעת רק ליום שאחרי בכל הנוגע למו"מ הקואליציוני, אך במחנה הציוני פנו לציבור שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות. יש לציין, כי לא מדובר בהכרזה רשמית של לבני אלא בתדרוך לכתבים ממנו תוכל לבני גם להתנער לאחר מכן.

ד"ר הדר ליפשיץ, מהחוג לפוליטיקה וממשל במכללת אשקלון אמר ל'כיפה', כי הודעתה של לבני חסרת חשיבות מעשית, "לבני לא ויתרה על כלום ובטח שלא מדובר בשום מעשה אצילות. במידה והמחנה הציוני יקבל כמות מנדטים גדולה שתספיק לו להקמת ממשלה לבני בוודאי לא וויתרה על מקומה", מציין ליפשיץ ומסביר כי "הוויתור" עליו הם מדברים יהיה במקרה שבשל הרוטציה לא תתאפשר כניסתם לקואליציה ואז ממילא אם הם אינם בקואליציה בכל מקרה אין רוטציה. "זהו תעלול בחירות שהצליח לבלבל רבים מהכתבים אך כאמור זו אחיזת עיניים", אומר ליפשיץ.

בנט שמנסה להפעיל מאמצים אחרונים כדי להגדיל את כוחו של הבית היהודי השתמש במידע בכדי להלחיץ את המצביעים, ״אמרנו את זה עבר כמה שבועות ולא האמינו לנו. ציפי לבני הסירה את הדרישה לרוטציה כדי להביא לממשלת אחדות עם השמאל. רק אתמול בערב תקף נתניהו את בוז׳י הרצוג שמוכן לחלוקת ירושלים, והערב מסתבר שהוא מקים איתו ממשלה״, האשים בנט.

גם ח"כ איילת שקד הגיבה על ויתורה של לבני על הרוטציה לראשות הממשלה :"יצא המרצע מן השק- לבני ויתרה על הרוטציה על מנת להכשיר את ממשלת האחדות ביבי- בוז'י. במבול הבלופים שמוכרים לציבור חשוב לזכור כי רק הצבעה לבית היהודי תבטיח ממשלת ימין אמיתית".

בבית היהודי הביעו חשש כבד כי השלב הבא הוא צירוף מפלגת כולנו בראשות משה כחלון ויש עתיד בראשות יאיר לפיד יחד עם יו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן והותרתם מחוץ לקואליציה. כאמור, אף אחד לא הודיע על כלום, לא לבני, לא הרצוג ובטח לא נתניהו כך שבינתיים נראה שבבית היהודי בוכים על החלב שעוד לא נשפך.

יו"ר מפלגת יחד, ח"כ אלי ישי הגיב אף הוא ואמר: "הצעד הזה מראה את דרכי הרמייה וההטעיה של השמאל הישראלי,, ועל כן ברור שהוא לא בוחל בשום תרגיל או תעלול כדי להגיע לשלטון. אנשי המחנה הלאומי וארץ ישראל, מבינים עכשיו שזוהי שעת חירום לאומית ושבוז'י הרצוג לא יעמוד בהבטחותיו הכוזבות לשמור על ירושלים. תנועת יחד חזקה היא עכשיו לשון המאזניים, והיא תקבע אם בנימין נתניהו יישאר בשלטון. לכן, חייבים תנועת יחד גדולה וחזקה. זהו צו השעה".

המדורג שני ברשימת יחד, ח"כ יוני שטבון: "המחנה הציוני בלחץ, אנחנו סוגרים את הפער ומחר בעזרת ה' ננצח. העם לא טיפש, וברור לו שכן רוטציה או לא רוטציה זה כמעט עניין סמנטי. לא יעזור שום דבר, בוז'י זה ציפי. את הצמד את הזה אי אפשר לנתק, צמד שיוביל את ישראל לאבדון. מחר, המחנה הלאומי הולך להציל את המדינה מידי השניים האלה, שליחי הקרן החדשה וארגונים אנטי ישראלים.