בנט: "תצביעו בעד החוק". נתניהו: "ילדותי וחסר אחריות"

עימות בישיבת הממשלה על חוק ההסדרה. השרה רגב טענה כי נתניהו מעולם לא יצא נגד חוק ההסדרה. בנט ענה בתגובה: "מצוין, אז תצביעו בעדו" ונתניהו תקף את שר החינוך ואמר כי הוא מנסה להשיג "רווח של רגע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/11/16 12:53 יב בחשון התשעז

בנט: "תצביעו בעד החוק". נתניהו: "ילדותי וחסר אחריות"
Marc Israel Sellem/פלאש 90, צילום: Marc Israel Sellem/פלאש 90

התעקשותו של שר החינוך, נפתלי בנט, להעלות את חוק ההסדרה לדיון בועדת שרים לחקיקה, עוררה מהומה, הבוקר בישיבת הממשלה.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, תקפה את השר בנט בנוגע לחוק ההסדרה ואמרה: "חבל שהבית היהודי מציירים כאילו רק הם בעד הסדרה והליכוד לא. ראש הממשלה לא אמר אף פעם שהוא נגד חוק ההסדרה". ראש הממשלה לא אהב את נסיונותיה של רגב להגן עליו ואמר: "אני לא זקוק להגנה מול הספינים. גם של הפוליטיקאים וגם בתקשורת. יש פה בלוגיסטים". השר בנט הגיב לדברי השניים , הציע לפתוח את הנושא לדיון, ואמר: "מצוין, אז תצביעו בעד החוק". בתגובה לכך השיב נתניהו בזעם כי "זה כל כך ילדותי וחסר אחריות. רווח של רגע, שעה שאנחנו מנסים להשיג דחייה מבית המשפט".

(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו לנושא ואמר, "אני מבקש לומר משהו בנושא עמונה, להסיר את מסך הערפול, ולהבהיר את המצב לאשורו. לפני כשבועיים הגישה הממשלה בקשה לדחות בחצי שנה את ביצוע פסק הדין לפינוי עמונה. הבקשה הזאת הוגשה על דעת כל ראשי מפלגות הקואליציה. היועץ המשפטי לממשלה אומר באופן ברור שהעלאת חוק ההסדרה לפני קבלת תשובת בג"צ, יכולה לפגוע קשות - ואכן הוא באמת נפגע קשות - בסיכויי הדחייה. ומנגד, יש גם זמן אחרון להעלאת החוק על מנת שיעבור בזמן, למקרה שהדחייה לא תתקבל. ולכן היום בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה אנחנו נבחן, בשיקול דעת ובאחריות, את האפשרויות העומדות לפנינו. ואני רוצה להדגיש, אין מי שדואג להתיישבות יותר מאיתנו. וגם כאן, דרושים שיקול דעת ואחריות לטובת ההתיישבות".

(צילום: הלל מאיר/TPS)

מוקדם יותר היום, עשרות מתושבי עפרה ועמונה הפגינו מול משרד ראש הממשלה. השר בנט הגיע למקום ושוחח עם המפגינים. בעקבות ניסיונות לחץ שמפעיל ראש הממשלה על שרי הליכוד שלא להצביע על חוק ההסדרה, ממטה עמונה נמסר: "הבטחתם שברגע האמת תתייצבו ללא פחד ומורא משום אדם והנה הגיע רגע האמת , אז אל תברחו ותתקרנפו. התייצבו היום, אשרו את חוק ההסדרה ועשו היסטוריה למען עמונה, עפרה, נתיב האבות ולמען כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון. הצטרפו לשר החינוך יו"ר הבית היהודי והעבירו את החוק היום".

(צילום: הלל מאיר/TPS)