בנט תוקף את נתניהו: בזמן הבחירות הוא זכר לבקר במכינה בעלי

שר החינוך המשיך לתקוף את ראש הממשלה על שתיקתו לנוכח מכתבו של ליברמן לרב לוינשטיין. בנושא השירות המשותף בצה"ל אמרה ח"כ מועלם כי היוהל"ם מחדירה לצבא תפיסות קיצוניות ומסוכנות

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/03/17 15:55 יח באדר התשעז

בנט תוקף את נתניהו: בזמן הבחירות הוא זכר לבקר במכינה בעלי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

באופן חריג, התכנסה היום, יום חמישי, יום שבו אין פעילות של הכנסת, ישיבה של סיעת הבית היהודי.

על רקע סערת הרב לוינשטיין ולאחר שהאשים את ראש הממשלה בזניחת הציונות הדתית, המשיך השר בנט, בישיבת, לתקוף אותו על שתיקתו אל מול כוונת ליברמן לסגור את המכינה בעלי. נושא נוסף שעלה בישיבה והטריד את חברי הכנסת הוא פקודת השירות המשותף והניסיונות בצה"ל לשלב לוחמות ולוחמים ביחידות מעורבות.

בישיבה בחר בנט לציין את העובדה שבזמן מערכת הבחירות ידע נתניהו להגיע לביקור במכינה בעלי ולהעניק לראשיה ותלמידיה חיבוק חם. לאור ניסיונות הקריצה דאז של ראש הממשלה לציבור הדתי-לאומי, כעס יו"ר הבית היהודי על כך שכעת, הוא ממלא פיו מים ולא מעניק לציונות הדתית גיבוי לעומת איומו ודרישתו של שר הביטחון ליברמן, לשלול את תקצוב אחת מספינות הדגל שלה.

לטענתו של בנט, מדובר בהליך משפטי ארוך סבוך ומורכב, כשלצידו סבירות נמוכה מאוד שייצלח. על כן הוא סובר שליברמן טיפס על עץ גבוה מידי ואין לאולטימטום שהציב לרב לוינשטיין, סיכוי ממשי לצאת אל הפועל.

ח"כ ניסן סלומינסקי אמר כי לדעתו שר הביטחון יצא עם הדרישה הזו בכדי להביך את הסיעה. לטענתו, ליברמן מנסה לדחוק את בנט לעסוק בעניין פנים מגזרי, זאת כדי להציגו כאיש ציבור הפועל למען בוחריו בלבד לעומת ליברמן שכביכול פועל למען כלל הציבור.

בישיבה דנו גם על פקודת השירות המשותף, זאת לאור הסערה סביב נושא שילוב לוחמים ולוחמות ביחידות מעורבות ולאור דברי בית הלל והרב יעקב מדן שתקפו את כוונת צה"ל. ח"כ שולי מועלם רפאלי תקפה את היוהל"ם תא"ל שרון ניר ואמרה כי היא מנסה להחדיר לצבא עמדות קיצוניות בנושאי מגדר.

לדבריה, אין זה נכון שגברים ונשים ישרתו יחדיו ביחידות קרביות מגיוון שזה יפגע בכולם כולל בצה"ל עצמו ובמדינת ישראל. אם בצבא מעוניינים להקים יחידות קרביות נפרדות לנשים, היא הוסיפה, זה כבר עניין מקצועי שאמור להיבחן בעיניים מבצעיות בלבד, שיבדקו האם יחידות כאלו עומדות בתנאי הסף ועשויות להוסיף לבטחון המדינה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן