בנט: שטבון הצביע בעד סנקציות פליליות, שטבון: שקר גס

התנצחות רדיופונית בשתי תחנות רדיו שונות בין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לבין חבר הכנסת יוני שטבון באשר לסנקציות הפליליות. בנט טען ששטבון הצביע בעד סנקציות פליליות בסיעה, שטבון עצמו מכחיש בתוקף

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/02/15 10:47 ד באדר התשעה

בנט: שטבון הצביע בעד סנקציות פליליות, שטבון: שקר גס
פלאש 90, צילום: פלאש 90

קרוב לשנה לאחר אישור חוק הגיוס ועל רקע הבחירות חוזרת לסדר היום השאלה אודות הסנקציות הפליליות, והאם יוני שטבון תמך בהן בישיבות הסיעה.

בראיון לרדיו החרדי קול חי אתמול בערב טען בנט כי שטבון הצביע בישיבות הסיעה בעד סנקציות פליליות לבחורי הישיבות, ורק במליאה הצביע נגד החוק כאקט של מחאה. לדברי בנט, היחיד שהצביע בסיעה נגד הסנקציות הפליליות היה מוטי יוגב.

שטבון מצידו מיהר להגיב ובהודעה שהוציא ואמר "אני לא מתנצל על כך שהצבעתי נגד הפגיעה בעולם התורה, בניגוד לעמדתו של בנט". בראיון הבוקר לרדיו החרדי קול ברמה החריף שטבון את עמדתו וכינה את הדברים "שקר גס". לדבריו הדברים לא היו ולא נבראו.

"התשובה היא פשוטה, שקר גס. זו אסטרטגיה מאד מוכרת לצערי של נפתלי, ברגע שהוא בלחץ, ברגע שהוא מבין שהמפלגה שלו לא במקום שהוא רוצה, רואה מפלגה שמתחזקת לידו, שמדברת על מסרים הרבה יותר גדולים הוא מתחיל להילחץ ומתחיל לתקוף במקומות החלשים".

"ברגע שמפלגת יחד תהיה מפלגה חזקה, היא זו שתמנע את הברית בין נפתלי בנט ללפיד. אני לא פוסל בכלל שהבית היהודי, אם נפתלי בנט מתחיל להתנהג בצורה כזו ולתקוף שותפות פוטנציאליות לקואליציה, יכול להיות מאד שנרקמת פה ברית בין הבית היהודי ללפיד וככל שאנחנו נהיה יותר חזקים ויותר משמעותיים לקואליציה הקרובה, אנחנו נמנע את אותה ברית שפילגה את הציבור החרדי והדתי לאומי. זה משפט שהוא אמר אתמול, כדי לתקוף אותי, מי שאהוב על הציבור החרדי לא בגלל דיבורים, בגלל מעשים, כדי להיות מפלג, לפלג בין הציבור החרדי לדתי לאומי. אני לא מתכוון, ממש לא, לתת למשחק הזה להמשיך.

"מה שנאמר זה שקר גס, עם סימן קריאה, יותר מכך, אני גם עמדתי, הוכחתי, מה שנקרא 'תוכי כברי', עמדתי מול הכנסת, דיברתי, גם אחרי שכל הלחצים בנאום, בין הנאומים, תחשוב כמה שלבים היו שיכולתי לחזור בי ולהתקפל ולהגיד 'מה פתאום, אני בכלל בעד'. הרי אחרי שנאמתי, היו 24 שעות שכל המערכת הפוליטית וודאי המערכת המפלגתית, לחצה עלי, בוא תשנה את עמדתך, בוא תימנע לפחות, ואני עמדתי פעם שלישית אחרי זה גם בהצבעה, אחרי הנאום בכנסת והצבעתי נגד. אף אחד, תקשיב טוב מוטי, אף אחד לא ימשיך לפלג עוד פעם את הציבור החרדי לדתי לאומי, מה שנפתלי בנט מנסה לעשות אתמול בראיונות השונים זה שוב לייצר את החייץ הלא טוב בין הציבור החרדי לדתי לאומי. אני לא מתכוון שזה יקרה ולא מפלגת "יחד" מתכוונת שיקרה", אמר שטבון.