בנט: קונספציית הבטונדות פשטה את הרגל

חברי כנסת מגיבים לפיגוע הדקירה בתל אביב. ח"כ מוטי יוגב: "להחמיר בענישה על מעסיקי ומליני שב"חים ולמנוע כניסה של שוהים בלתי חוקיים שהוגדרו כמסוכנים לביטחון המדינה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/11/14 13:34 יז בחשון התשעה

בנט: קונספציית הבטונדות פשטה את הרגל
איציק גלזר - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: איציק גלזר - סוכנות הידיעות חדשות 24

חברי כנסת מגיבים לפיגוע הדקירה בתל אביב שהתרחש בתל אביב היום (ב'). חבר הכנסת ניסן סלומינסקי אמר כי "שוב הוכח שאם סרטן הטרור לא מטופל הוא שולח את גרורותיו לא רק לירושלים יהודה ושומרון, אלא גם לת"א ובהמשך לכל רחבי הארץ. אם מקבלי ההחלטות לא יתעשתו ובמהירות - זה ייהפך במהירה לאיום אסטרטגי על מדינת ישראל. הפיגועים הינם פרי יצרם של שחרור המחבלים הסיטונאי, ופרי עידודם הישיר של אבו מאזן, אשר מלבה את אש המריבה בכל עת."

ח"כ מוטי יוגב: “שוב שוהה בלתי חוקי פלסטיני מבצע פיגוע באין מפריע בלב המדינה. הצעת החוק שהגשתי להחמיר בענישה על מעסיקי ומליני שב"חים היא חלק מהפיתרון ותיתן מענה נוסף לצמצום השב"חים במדינת ישראל. אני קורא לפיקוד המרכז לזרז את "סגירת המעגל" של הפועלים הפלסטינים על מנת למנוע משוהים בלתי חוקיים, שהוגדרו על ידי מערכת הביטחון כמסוכנים לבטחון המדינה ולכן לא קיבלו היתר עבודה, לחזור באין מפריע באוטובוסים המסובסדים של מדינת ישראל.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט: ״זהו פיגוע חמור, שמוכיח כי קונספציית הבטונדות פשטה את הרגל. אי אפשר למגן אנשים ברחוב, אלא צריך להביא לכך שהמסיתים, יורי הזיקוקים והמתפרעים ישבו בכלא. זאת מדיניות הביטחון הנכונה. אבו מאזן הפך להיות יורשו של עראפת, רק בלבוש אחר: הוא טרוריסט בחליפה, ויש להתנהג אליו בהתאם״.

המתמודד לראשות הליכוד ויו"ר מרכז התנועה אומר ח"כ דני דנון: "אנחנו באינתיפאדה. אני דורש מראש הממשלה והשר לביטחון פנים להבהיר לאויבנו מי הריבון במדינת ישראל. החולשה הפכה לחלק מתהליך קבלת ההחלטות בממשלה. אפשר לכבס מילים אי אפשר לכבס מדיניות. אזרחי ישראל מביטים לעבר ראש הממשלה והשר אהרנוביץ ולא רואים אגרוף ברזל כנגד המחבלים הפועלים בכל גזרה אפשרית. המחבלים גוררים אותנו למלחמת התשה וראש הממשלה עוסק בדיבורים במקום במעשים".

סגן שר החינוך אבי וורצמן אמר: ״מציאות בה הטרור ממשיך להרים ראש בכל רחבי הארץ אינה מתקבלת על הדעת. האחריות הבלעדית להסלמה המתמשכת היא על אבו מאזן.״ סגן השר וורצמן הדגיש כי: ״ממשלת ישראל תמשיך במאבקה העיקש נגד הטרור. המבקשים לפגוע בהמשך ריבונותנו על הארץ ייתקלו ביד קשה."