בנט: צריכים הרבה יותר נשים בכנסת

בכנס נשים של הבית היהודי לכנסת השתתפו 13 המתמודדות לרשימת המפלגה לכנסת. בנט: "יש לנו יותר מתמודדות מכל מפלגה אחרת. הלקח מהכנסת היוצאת היא שצריכים הרבה יותר נשים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/12/14 10:59 ג בטבת התשעה

בנט: צריכים הרבה יותר נשים בכנסת
דוברות, צילום: דוברות

פורום הנשים בבית היהודי ערך אתמול בערב (ד') כנס למתמודדות ברשימת הבית היהודי לכנסת. לכנס הגיעו יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, יו"ר פורום הנשים ח"כ שולי מועלם, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ איילת שקד, מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, ועוד 11 מתמודדות חדשות ברשימת הבית היהודי לכנסת. את הכנס הנחתה העיתונאית טל שניידר.

"כשמסתכלים על רשימת המתמודדות כל אחת היא או עם סיפור חיים אישי משמעותי מאוד שכרוך באיזשהו מאבק למען ערך חשוב או רקורד עשיה משמעותיים באחד מתחומי הליבה", אמר בנט. "אנחנו המפלגה עם הכי הרבה מתמודדות ברשימה בכל מדינת ישראל. בכנסת היוצאת, לשלוש הנשים בסיעה, היה תפקיד מכריע בהובלת נושאי ליבה בלהיות הבולדוזר. גם בחברת הסטרטפ שלי השתדלתי להביא נשים לתפקידים בכירים".

למרות הפרסומים לקראת הכנס, רק מעט נשים הגיעו למקום, ובאולם ניכרו חורים גדולים בין המושבים. עם זאת, הכנס התנהל כסדרו מצד המועמדות וחברות הכנסת. "הלקח מהכנסת היוצאת הוא שאנחנו צריכים הרבה יותר נשים בסיעה. בדרך כלל הן מצליחות לשים את האגו בצד ולעבוד יותר ביעילות. אני קןרא ל 67000 מתפקדים תנו יד לנשים זה חשוב למדינת ישראל", אמר בנט.

"החלום שלי זה שחצי מהרשימה במפלגה יהיו נשים”, אמרה חברת הכנסת איילת שקד באירוע. "זו תהיה בשורה. אנחנו כבר התקדמנו לעבר המטרה. הוכחנו בקדנציה הקודמת שנשים יכולות להגיע למקומות גבוהים גם בלי הבטחת ייצוג. אני מקווה שגם עכשיו נשים תגענה למקומות כמה שיותר גבוהים בפריימריז כדי להגיע לעשייה חשובה בכנסת".

שולי מועלם: "כשהקמנו את פורום הנשים המחשבה היתה להגיע למה שאנחנו נמצאים עכשיו. לקדם כמה שיותר נשים לתפקידים ציבוריים ולחברות לכנסת. יש הבנה בסיעת הבית היהודי ובציבור שלנו שכניסה של נשים למנהיגות ציבורית ולהובלה ציבורית היא עסק של נשים וגברים כאחד. המהפכה המשמעותית ביותר בציונות הדתית היא לימוד התורה לנשים. אנחנו רוצים שנשים תובלנה באקדמיה ובפוליטיקה ובעשיה נשית".

יהודית שילת, יו"ר פורום תקנה המתמודדת בימים אלה לרשימת הבית היהודית לכנסת, נשאלה בנושא שילוב הנשים במפלגות חרדיות והאם צריך לחוקק חוק שיאלץ אותן לקדם נשים. "אני מתנגדת לחקיקת חוקים שיאלצו מפלגות חרדיות להכניס נשים כחברות כנסת", היא השיבה. "אסור לחוקק חוקים שמאלצים חברה לסטות באופן מהותי מהתרבות בה היא נמצאת כרגע. אבל ברור כי החברה החרדית בהתקשרות שלה לחברה הישראלית, גם תביא לידי ביטוי את ההבנה שצריך נשים חרדיות כחברות כנסת".

מנכ"ל המפלגה ניר אורבך אמר כי "זהו ערב מרשים של מגוון מתמודדות לרשימת הבית היהודי. המספר הגבוה ביותר של מתמודדות במפלגה כלשהיא. פורום הנשים שארגן את הערב ועוסק בצורה משמעותית בקידום נשים לעמדות ציבוריות,הוא אחד הפורומים הבולטים שנבנו בבית היהודי בשנתיים האחרונות כחלק מפעילות השטח של המפלגה".