בנט: צריך להגיב על ירי לבאר שבע בדיוק כפי שהיינו מגיבים על ירי לתל אביב

זעם בבית היהודי בעקבות המשך הירי לעבר ערי הדרום. סגן שר החינוך אבי וורצמן, תושב באר שבע: "מדינה ריבונית שיורים טילים על אזרחיה ולא מגיבה - מפקירה אותם"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 05/07/14 21:51 ז בתמוז התשעד

בנט: צריך להגיב על ירי לבאר שבע בדיוק כפי שהיינו מגיבים על ירי לתל אביב
דוברות בנט, צילום: דוברות בנט

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, תקף בחריפות את ההחלטה להמשיך להבליג בעקבות המשך הירי לעבר ערי הדרום מעזה. ״האסטרטגיה של ״שקט יענה בשקט״ פוגעת בהרתעה הישראלית ומאפשרת לחמאס להתעצם מסיבוב לסיבוב. הבלגה מול ירי על נשים וילדים אינה עוצמה. איפוק מול הוצאה להורג של שלושה ילדים היא חולשה".

"מסוריה ועד ואדי ערה צופים בתושבי באר שבע שרצים למקלטים, מצפים לתגובה עוצמתית, ומפרשים את אי-הפעולה שלנו כחשש לפעול", הוא אמר. "מיליון איש שצמודים למקלטים זהו מצב שאי אפשר להמשיך בו. תושבי הדרום אינם אזרחים סוג ב׳, וצריך להגיב על ירי לבאר שבע בדיוק כפי שהיינו מגיבים על ירי לתל אביב, ולא לחכות לירי על תל אביב".

עוד הוסיף בנט "אני לא מקבל את האמירה שלפיה אין דרך לעצור את הטילים. עם ישראל מגלה חוסן מיוחד, מוכן להתגייס לכל משימה, והאמירה צריכה להיות ברורה: אפס טילים על ערי ישראל. אפס סובלנות לטרור. אפס סובלנות להסתה של הרשות הפלסטינית שעולה לנו בדם. זו המדיניות הנכונה. אמשיך לפעול בכל כוחי על מנת לקדם מדיניות זו״

גם סגן שר החינוך אבי וורצמן, תושב באר שבע, הגיב בחריפות להמשך הירי וקבע כי חוסר תגובה היא הפקרות. "הבלגה ואיפוק בעת כזו הם לא שיקול דעת אלא טעות חמורה!", זעם. "שוב עשרות טילים על באר שבע, אשקלון, נתיבות, אופקים, שדרות ועוד ועוד. מדינה ריבונית שיורים טילים על אזרחיה ולא מגיבה - מפקירה אותם. אנו, תושבי הנגב איננו אזרחים סוג ב׳. ראש הממשלה - פעל מיידית למיגור הטרור והחמאס!".

השר אורי אריאל פנה הערב (מוצאי שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לקיים מחר בישיבת הממשלה דיון חירום בדבר הפעולות בהן נוקטת הממשלה כנגד הטרור.

"לא יעלה על הדעת שתושבי הדרום נאלצים לחיות בפחד ובתוככי מרחבים מוגנים כאשר ברחובות עזה החיים נמשכים כרגיל. המשוואה לפיה אנחנו אחראים על ההפסקה והם אחראים על האש לא יכולה עוד להימשך ועל מדינת ישראל להגיב בעוצמה ובתקיפות עד להכרעת החמאס".