בנט: צריך חומת מגן בשכונות הערביות בירושלים

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיע לבית הכנסת 'קהילת בני תורה' בהר נוף והתפלל במקום שחרית. "חייבים לבצע מבצע חומת מגן בירושלים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/11/14 09:34 כו בחשון התשעה

בנט: צריך חומת מגן בשכונות הערביות בירושלים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

24 שעות לאחר הטבח בבית הכנסת 'קהילת בני תורה' שגבה את חייהם של חמישה בני אדם, מתוכם ארבעה מתפללים המתגוררים ברחוב שמעון אגסי, בו בוצע הפיגוע, התקיימה הבוקר (ד') תפילת שחרית נרגשת, כשהדם עדיין נמצא על חלק מהקירות.

למקום הגיע בין היתר יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, שלא התייחס לתקשורת אלא ניגש למקום בשקט, הניח תפילין והתפלל. מאוחר יותר, בראיון לגלי צה"ל אמר בנט בנוגע לטבח בבית הכנסת ולאלימות בירושלים כי "צריך לעשות מה שמתחילים עכשיו לעשות - לעבור ממגננה למתקפה. מה שעשינו בחומת מגן שבמקום לשים שומרים בכל בית קפה, בכל בית כנסת ובכל גן ילדים, ללכת אליהם, למקורות, בעוצמה מאוד גדולה. לייצר הרתעה. והרתעה זה לא שהורסים בית חודש אחרי הפיגוע, אלא שהורסים את הבית באותו יום של הפיגוע. יש הרבה חסמים משפטיים ואחרים, צריך לטפל בזה".

בנט נשאל האם הוא תומך בהריסת בתים של מחבלים יהודים. בתגובה, הוא סירב לקבל את ההשוואה ואמר: "אם היתה מגמה של רצף של עשרות פיגועים - אז כן, אבל אין את זה. היה אירוע בדיד של רצח אבו חדיד שגונה מקיר לקיר ובצדק. זה לא תופעה. יש מגמה רק מצד אחד לצד השני. לכן אני לא מקבל את הסימטריה של השאלה שלך".

"הרתעה זה להסיר תושבות ממחבלים ועוזריהם. למה שהם ייהנו מקצבת ביטוח לאומי אם הם מפגעים? המחבל הבא בתור יודע שמחכים לו בגן עדן עם כל הפרסים, אבל אם הוא יודע שמשפחתו תאבד את הפרנסה, שזה על חשבון מדינת ישראל, הוא יחשוב פעמיים. משפחה שאחד מצעיריה מתעניין בהתאבדות היא יכולה לומר: 'תתאבד תתאבד, אבל אל תדפוק אותנו, אל תיקח לנו את הביטוח הלאומי כי בלי זה אין לנו איך להתקדם ואל תהרוס לנו את הבית'".

"צריך להחזיר את משוחררי הפעימות לכלא כפי שעשינו במשוחררי עסקת שליט. הרי שחררנו אותם במחווה בשביל "שלום" כשאבו מאזן מסית נגדנו הם צריכים לחזור לכלא. צריך לייצר משואה הפוכה: היום הם רואים ברכה בעמלם. הם מקבלים פרסים. הם צריכים לדעת שכל פעם שהם הורגים יהודים חלילה, הם יינזקו קשות".

על השאלה למה צריך לשבת בג'בל מוכבר ענה בנט: "יש לנו מחלוקת אידיאולוגית. אני בעד לשבת בכל מקום בארץ ישראל. אם חלילה נקים מדינה פלסטינית תתחיל אינתיפאדה בגליל, ואז מה נגיד? שצריך לברוח משם? בצפון אם תהיה אינתיפאדה ערבית אז נוותר על הגליל - הרי יש חלקים בגליל ש-2/3 שם הם ערבים? אני נגד להכניס את צה"ל לירושלים יש את משמר הגבול יש את המשטרה, אני לא פוסל במקרי קצה להכניס אותם".

על דברי ראש השב"כ אמר בנט: "עוד לא דיברתי עם ראש השב"כ מעניין אותי מה עבר לו בראש. בוא אתן לציבור לשפוט". בשלב זה ציטט בנט: הודעת אבו מאזן: "בכעס קיבלנו את ההודעה על הפשע הנתעב שביצעו כנופיית ההרג והטרור בצבא הכיבוש הישראלי" ואז אבו מאזן גינה את רצח המתנקש בגליק. ראש פתח בירושלים: "מקבלים אחריות בגאווה על הרצח". שר ברש"פ אומר: "יהיה פרס כספי אנחנו נעזור".

לדברי בנט, "יש לי נטיה כבר שנים - נבדוק מה אומרים ראשי מערכת הביטחון על צוק איתן, הרי אבו מאזן קורא לג'יהאד בירושלים. אולי עיוותו את דבריו של ראש השב"כ - שהמאזינים ישפטו את הציטוטים של בכירי הרשות".

"יהודים נטבחו בחברון עוד לפני שהיה כיבוש, עוד לפני הכיבוש של 48", אמר. "הם לא רוצים אותנו פה, אנחנו צריכים להיות חזקים ולהפסיק לשקר לעצמנו שזה ייפתר אם רק נברח מירושלים או מחברון או מתל אביב.

ישבתי אתמול ארוכות עם ראש הממשלה על נושא הביטחון בירושלים. גם בצוק איתן לקח שלושה שבועות עד שצה"ל נכנס, גם בחומת מגן לקח שנה וחצי עד שצה"ל פעל את הפעולה. לצערי זה עלה בהרוגים רבים, אני מקווה שהפעם נעשה זאת יותר מהר. אני רואה שעכשיו מתחילים לאמץ את הכיוון של יותר יהודים יסתובבו עם נשק, משלימים חקיקה נגד זורקי אבנים, הריסת בתים ועוד".

על הר הבית הבית אמר: "הר הבית הוא מרכז הלאום של העם היהודי. יהודים צריכים לעלות להר הבית ולהתפלל שם מתי שהם רוצים. זאת אינה פרובוקציה ואני מתנגד למה שאומרים שאסור לעלות לשם: זה הופך את הקורבן לתוקף. ללכת לעיר הבירה שלנו כבר 4000 שנה עוד לפני שהאיסלאם בא לעולם זאת אינה פרובוקציה. הם מעיזים להגיד שזה המקום המקודש להם? זה מקום מקודש אצלם מספר שלוש מבחינת הקדושה. אנחנו זכאים לעלות ואני בעד העליה להר הבית. יהודי שעולה להתפלל להר הבית אינו פרובוקטור".

ואילו בנוגע לממשלת אחדות אמר: "אני בעד אחדות, ובעד להרחיב את הממשלה. אנחנו במערכה על זכותה של ישראל להתקיים, אחדות היא ראויה ואברך על זה. ראש הממשלה תומך במדינה פלסטינית בנאום בר אילן וזה לב הבעיה, כי העולם שואל אותנו אם אתם בעד מדינה פלסטינית, למה אתם בונים שם? צריך לחזור מזה".

ברחוב שמעון אגסי בירושלים, בו שוכן בית הכנסת בו אירע אתמול בבוקר הטבח, מנסים להתאושש מרציחתם של ארבעה מבני השכונה. כבר אתמול בלילה התקיימה בבית הכנסת תפילת ערבית ספונטנית בהשתתפות עשרות מתפללים.

הבוקר, השתתף גם חבר הכנסת מטעם 'יש עתיד' דב ליפמן בתפילה ואמר לאחר מכן כי "היה לי חשוב להגיע הבוקר ולהתפלל באותו מניין ובאותה שעה בבית כנסת בו התרחש הפיגוע, על מנת לתמוך במתפללים ולשלוח מסר לטרוריסטים ושולחיהם שפיגועים לא ישיגו דבר. היה מעורר השראה לחוות את העוצמה שבתפילה הבוקר. הבכי והדמעות של אלו שברכו הגומל קרעו את ליבי. תפילת השיר של יום רביעי קיבל הבוקר משמעות חזקה מאוד - עד מתי רשעים ה' עד מתי רשעים יעלוזו...כי לא יטש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב".