בנט על חקירת עצורי דומא: הכל במסגרת החוק

שר החינוך תוקף את אנשי תג מחיר: "זה טרור שמטרתו לקעקע את יסודות המדינה. הם מנסים לחולל מלחמת גוג ומגוג. צריכים להפעיל נגדם יד קשה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/12/15 09:53 י בטבת התשעו

בנט על חקירת עצורי דומא: הכל במסגרת החוק
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"מה שאנחנו רואים פה זה טרור, יש פה כמה עשרות אנשים שמטרתם היא לא רצח, הרצח הוא אמצעי לקעקוע יסודות המדינה". כך אומר הבוקר שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על רקע חקירות החשודים ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. את הדברים אמר בראיון לגלי צה"ל.

בנט טען כי מדובר בקבוצה של עשרות פעילים שמנסה לחולל מלחמת גוג ומגוג "אלה אנשים שלא מכירים במדינת ישראל כמדינה לגטימית והם מנסים לחולל מלחמת גוג ומגוג. אנחנו צריכים להפעיל את היד הקשה ביותר נגד אותם אנשים כדי לתפוס את רוצחי דומא, ועוד יותר כדי למנוע את דומא הבא".

בנט הדגיש כי המתישבים ביהודה ושומרון מוקיעים את אנשי תג מחיר. "אני מקבל את המידע שלי כחבר קבינט, מדובר בעשרות פעילים. האנשים האלה רוצים להפריד בין הארץ למדינה. הם רוצים לייצר אנרכיה. צריך פשוט להגיע לרוצחים בהקדם האפשרי ולטפל בהם". בנט אמר כי החברה הישראלית צריכה להתגייס בעוצמה נגד הטרור.

חקירת העצורים: הכל בפיקוח משפטי

שר החינוך התייחס גם לעדויות על התנהלות החקירות בשב"כ ואמר כי כל החקירה מפוקחת ומבוקרת "שמענו המון דברים ואני יכול לומר שהפעולות שמבוצעות הן פעולות בבקרה ובפיקוח משפטי צמוד ובמטרה למנוע את הפיגוע הבא. אנחנו יודעים לסמוך על השב"כ, השב"כ מגן עלינו יום יום מפני אלפי פיגועים פוטנציאליים וצריך לסמוך עליו גם בפעולה הזאת".

לגבי התבטאויותיו של סמוטריץ' על כך שההצתה בכפר דומא אינה מעשה טרור, אמר בנט כי "חבר הכנסת סמוטריץ' טעה, רצחו פה משפחה שלמה בשנתה. לשם מה? המטרה הייתה להפיל את מדינת ישראל, פשוט ככה. מי שנכנס לעניין הזה, לומד שהרצח הוא רק אמצעי מבחינתם. הם רוצים לייצר מלחמה כלל עולמית נגד מדינת ישראל. אם זה לא טרור אני לא יודע מה זה טרור" סיכם בנט.