בנט על הרצוג: "מפיל על חצי ממדינת ישראל את האשמה"

חם במליאת הכנסת: בישיבה לזכרו של יצחק רבין ז"ל, תקף ח"כ הרצוג את נתניהו והימין ואמר: "לא התכוונתם אבל גם לא מנעתם". השר בנט מיהר לענות לו ואמר: "המשכת לעשות מה שעשיתם 21 שנה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/11/16 19:02 יב בחשון התשעז

בנט על הרצוג: "מפיל על חצי ממדינת ישראל את האשמה"
ששון תירם, צילום: ששון תירם

ומה רבין היה אומר? מליאת הכנסת התכנסה לישיבת סוערת במיוחד לציון 21 שנים לרצח ראש הממשלה, יצחק רבין. הרצוג תקף את נתניהו, בנט תקף את הרצוג ושר וח"כ עזבו בהפגנתיות את המליאה.

זה התחיל רגוע יותר כשראש הממשלה, אמר בפתח הישיבה כי "דווקא כאן בכנסת שרגילה לוויכוחים קולניים אני מבקש לדבר היום על המאחד. אני רוצה לדבר על הנושא המרכזי שהיה מזוהה עם יצחק רבין ומאחד את רוב שדרות העם - זה כמובן הביטחון". בהמשך טען נתניהו ש-"רבין לא היה איש ימין, אבל הוא גם לא היה ההיפך הגמור מזה. רבין חתר בכל מעודו לשלום, אבל כאיש ביטחון ידע כי רק אם מקומנו בטוח".

לאחר מכן, נאם יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג מהמחנה הציוני. בנאומו תקף והאשים את נתניהו ולפרקים נראה היה שהאשים את מחנה הימין כולו. "ראינו אותם מקללים את נשיא ישראל, רצים בהתקפת אמוק אחרי עיתונאי גיבור ישראל ומייחלים לשריפתו. ראינו אותם תוקפים את מפקדי צה"ל וחייליו. ראינו אותם מכנים בטירוף שר ביטחון ורמטכ"ל כ'כלב', ראינו אותם מייחלים למותו של ח"כ ערבי או מנכ"ל ארגון זכויות או של כל מי שמשמיע דעה אחרת, ראינו אותם מאיימים על אמנים ועל יוצרים. לא התכוונתם אבל גם לא מנעתם. חודשים שנמשך גל הסתה נוראי בכל פינות הארץ, 'בדם ואש את רבין נגרש"'. בעקבות נאום הרצוג, השר אורי אריאל יצא מהמליאה ואמר כי "הרצוג מנצל את הבמה הממלכתית להטיח אשמות שווא במחנה הלאומי כולו. לא אסכים לזה".

במהלך נאומו של הרצוג עזבו, השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ', את המליאה והסבירו כי יו"ר המחנה הציוני "מנצל את הבמה להטיח האשמות שווא במחנה הלאומי כולו".

שר החינוך, נפתלי בנט, עלה לנאום מיד לאחר הרצוג, והשיב לו: "מה שעשית, זה בדיוק הפוך ממנהיגות. אנחנו פה, בבית הזה, יכולים לחלוק, וראוי שנחלוק, אבל מה שאתה מנסה לעשות זה להפיל על חצי ממדינת ישראל את האשמה. אנחנו נתווכח, אתה סבור שהדרך שלי מביאה לסוף המדינה, אני סבור שהדרך שלך תציף את ישראל בפליטים, אבל החוכמה היא גבולות גזרה. לפני כמה דקות אתה עמדת פה, ומה שעשיתם 21 שנה, המשכת לעשות".