בנט על הסיכוי לאיחוד עם תקומה:"מעשיהם יקרבו ומעשיהם ירחיקו"

נפתלי בנט שולח רמזים ברורים בראיון לקלמן ליבסקינד על הסיכוי לאיחוד עם תקומה בבחירות הבאות:"אם מפלגה זה עניין של פלגנות אז לא נהיה ביחד"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 08/06/16 10:34 ב בסיון התשעו

בנט על הסיכוי לאיחוד עם תקומה:"מעשיהם יקרבו ומעשיהם ירחיקו"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

נפתלי בנט לא שוכח את הביקורת שהשמיע עליו השר אורי אריאל בשבוע שעבר. בראיון לקלמן ליבסקינד בתוכנית 'עצם העניין' בגלי ישראל, נשאל שר החינוך על הסיכוי לאיחוד עם תקומה בבחירות הבאות. בנט לא הסתיר את חוסר שביעות רצונו מהביקורת שהושמעה כלפיו על התנהלותו מול ראש הממשלה בשבוע שעבר ואמר: "אנחנו צריכים לראות. אם אנחנו מתנהלים כמפלגה אחודה אז כן, אם אנחנו לא מתנהלים כמפלגה אחודה אז לא. זה מאוד תלוי בתקומה וגם בתקומה יש גוונים שונים מאוד בתוכם. אני חושב שזה חלק ממקור חלק מהמורכבויות".

בתשובה לשאלתו של ליבסקינד האם המסר הוא שהשר אורי אריאל צריך לחשוב פעמיים לפני שהוא עולה לראיון למתוח ביקורת ענה בנט: "הרעיון זה להיות ביחד, אם מפלגה זה עניין של פלגנות אז לא. its up to them. מבחינתי תמיד חתרתי והוכחתי את זה פעמיים כבר. למרות שהיה המון לחץ לא לעשות את זה התאחדנו אבל אחדות זה לא רק במבמנה מפלגתי אלא בהתנהלות רציפה ועקבית".

כזכור, לאחר המשבר הקואליציוני סביב סוגית עדכון חברי הקבינט העביר אריאל ביקורת על בנט בטענה ששבר את הכלים שלא לצורך וזו אינה התנהלות המתאימה לשותפות קואליציוניות. בראיון לארא"ל סגל בגלי צה"ל אמר אריאל: "צריך לומר את הדברים בצורה שמכבדת שותף. הם שותפים, כמו בין שותפים יש ביקורת בין שותפים אז אומרים אותה, בעיקר כשהיא בנושאים כל כך חשובים. אבל אומרים אותה כמו בין שותפים, גם במשפחה אפשר בהחלט לבקר, צריך לומר אחד לשני את הדברים, אבל אומרים אותם כמו במשפחה".

"הקואליציה הזאת יכולה וצריכה להמשיך. אין לנו ממשלה טובה יותר בינתיים", טען השר אריאל, "לא סביר שלא בונים ביהודה ושומרון בירושלים, אך כשאתה שותף ישנה דרך בה מעבירים ביקורת".

אריאל הוסיף בראיון כי אם ראש הממשלה יצהיר שהוא מקבל את יוזמת השלום הסעודית, זו תהיה עילה לפרישת הבית היהודי מהממשלה. "בעיניי זו סיבה לא להיות שותף בקואליציה הזו, אבל הדברים יתבררו".